A TechCrunch híre emlékeztet: az elmúlt időszakban egyre-másra jelentik be önkormányzatok, intézmények és kormányok, hogy nem bíznak a kínai alkalmazásban, miközben több mint egymilliárdan használják azt, és a tinik körében már népszerűbb, mint a YouTube. Ezzel szemben Indiában már két és fél éve betiltották a rövid videókról ismertté vált appot, de azóta az amerikai Képviselőház és egyes államok is megtiltották az alkalmazottaiknak a telepítését, ahogyan bizonyos egyetemek diákjainak sem engedélyezett a tiktokozás. Nagy-Britannia parlamentje pedig, miután nyitott egy fiókot, gyorsan be is zárta azt.
"Ennek az intézkedésnek az a célja, hogy megvédje a Bizottságot a kiberbiztonsági fenyegetésektől és tevékenységektől, amelyek felhasználhatók a Bizottság szervezeti környezete elleni kibertámadásokra";
- írja az Európai Bizottság közleménye, majd hozzáteszi: más közösségi média platformok is ugyanerre a sorsa juthatnak. A fentieknél kézzelfoghatóbb okot nem szolgáltat Brüsszel, ahogyan Washington vagy Újdelhi sem; úgy tűnik, hogy az 5G-infrastruktúrához hasonlóan egy közösségi alkalmazásnál is elég, ha felmerül a gyanúja annak, hogy a kínai kormány hozzáférhet azon keresztül érzékeny adatokhoz. Az USA dollármilliárdokat áldoz a Huawei és ZTE eszközök eltávolítására, mindenféle bizonyíték nélkül, ugyanakkor a TikToknál nemrég bebizonyosodott, hogy négy alkalmazottuk Kínában és Amerikában újságírók földrajzi helyzetét figyelte meg titokban, hogy kiderítsék, hogy találkoznak-e bizalmas információkat kiszivárogtató TikTok-dolgozókkal. A megfigyelést végző munkatársakat kirúgta a tulajdonos ByteDance. "Néhány egyén aláaknázta a nyilvánosság bizalmát, amelyet sok erőfeszítéssel építünk. Komoly lecke lesz ez mindannyiunknak" - fogalmaztak akkor, például arra utalva, hogy újságírói tájékoztatóközpontokat nyitnak, vagy hogy helyi, auditált adatközpontokba mozgatják a felhasználói információkat. Úgy tűnik, hogy Brüsszelt így sem tudták megnyugtatni. A Bizottság döntése a cég szerint "alapvető félreértéseken" alapszik.
(Borítókép: Solen Feyissa/Unsplash)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR