Az interkontinentális utazáshoz űrhajókat is használna a japán kormány 2040-re

2021 / 05 / 31 / Bobák Zsófia
Az interkontinentális utazáshoz űrhajókat is használna a japán kormány 2040-re
Költséges és az emberi szervezetre gyakorolt hatása kétséges, de az utazás ideje töredékére csökkenhetne a távoli városok között, ha repülőgépek helyett az űr peremére kilátogató, majd az atmoszférába visszatérő űrhajók szállítanák az utasokat.

A japán Mainichi lap számolt be az Oktatási, Kulturális, Sport, Tudományos és Technológiai Minisztérium május 12-ei bejelentéséről, miszerint a kormány úgy tervezi, hogy magáncégekkel összefogásban belekezdene egy igazán újszerű projektbe, amely megreformálná a légi közlekedést az országban. Az elképzelés szerint már a 2040-es évekre megszülethetne az első olyan személyszállító repülőjárat, amely nem hagyományos repülőgépekkel, hanem az űr peremére kitérőt tévő űrhajókkal oldaná meg a kontinensek közötti nagy távolságú utazást.

Az ötlet már más helyeken is felbukkant, sőt, fejlesztés alatt áll, a Virgin Galactic például turistákat fog szállítani ilyen módon az űr határára, bár az ő céljuk egyelőre nem az interkontinentális utaztatás lenne, de a program ilyen irányban való kibővítése is szóba került már 2019-ben. A SpaceX is felvetette már korábban, hogy lát fantáziát a Starship Earth-to-Earth üzemmódban való alkalmazásában.

Bár a földi űrhajós személyszállítás extrém elképzelés, egyelőre többek között a költségek is hatalmasak lennének, így nem valószínű, hogy sokan tudnak igénybe venni ezt a szolgáltatást, de a japán kormány éppen a rakéták előállításának leegyszerűsítésén és a kiadások csökkentésén dolgozik. Az ország űrügynökségének, a JAXA-nak legújabb rakétája, a H3 a tervek szerint ezentúl mindössze a mostani költségek (öt milliárd jen) felébe kerül majd, mivel bizonyos alkatrészeket, építőelemeket ezentúl újra felhasználnak majd az építés során. Az új generációs járművet 2030-ra helyeznék működésbe, 2040-re pedig további 10%-kal csökkentenék a kiadásokat.

Az interkontinentális utazáshoz két típusú járművet terveznek:

  • az egyik a NASA Space Shuttle-jához hasonló űrsikló
  • a másik egy starshipszerű űrhajó

Mindkettő hordozórakétával indulna, a különbség a landolás módjában keresendő, míg a sikló repülőgépekhez tervezett kifutón száll le, úgy mint egy valódi repülő, addig a másik típusú jármű vertikálisan ér földet. A tervekről egyelőre ennél többet nem lehet tudni, de az ütemterv szerint a projekt már 2040 környékén elindulhatna, ha az űrhajók gyártásának kiadásait valóban sikerülne lefaragni és a magáncégeket is sikerülne bevonni a megvalósításba.

(Forrás: Mainichi Fotó: Pixabay)

További cikkek a témában:

Mindössze két tesztrepülésre vagyunk az űrturizmus kezdetétől A Virgin Galactic újabb sikeres tesztet hajtott végre a VSS Unityvel, a terveik szerint pedig 2022-ben el is indulhatnak a kereskedelmi repülések a világűr peremére.
Futurisztikus járművek - így változik meg a jövő közlekedése a legrendhagyóbb tervek szerint Hyperloopok, óriásbuszok, lebegő autók. Rakétával New Yorkból Párizsba fél óra alatt. A jövőben nem fogunk unatkozni, ha utaznunk kell.
A Virgin Galactic most egy olyan szuperszonikus utasszállítót tervez, ami a hangsebesség háromszorosával fog repülni És kétszer olyan magasan, mint a normál utasszállítók.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.