Az óriási bányadömpereket is elérte az autózás villamosítása

2021 / 07 / 23 / Rácz Tamás
Az óriási bányadömpereket is elérte az autózás villamosítása
A Hitachi nehéz ipari gépeket gyártó egysége és az ABB elektromos hajtással foglalkozó üzletága fogott össze, hogy összeházasítsák a trolibuszt a bányadömperrel.

A Hitachi Construction Machinery és az ABB károsanyag-kibocsátástól mentes, elektromos meghajtású óriásdömperek kifejlesztésén dolgozik. A két cég olyan bányateherautót fejleszt, mely elsősorban felsővezetékről kapja az energiát, de fedélzeti akkumulátoraival rövidebb távokat meg tud tenni a hálózattól függetlenül is.

Az ABB által fejlesztett, buszokban már világszerte több nagyvárosban használt nagy teljesítményű, hosszú élettartamú energiatárolási rendszereinek használata lehetővé teszi a jármű önsúlyának, illetve a jármű beszerzési- és az élettartam-költségeinek csökkentését. Az üzem közbeni illetve a megállókban lebonyolított nagy teljesítményű töltésnek köszönhetően nincs szükség külön töltési célú leállásokra, ami növeli a jármű üzemi hatásfokát és a termelékenység szintjét. A lejtőn lefelé haladó jármű mechanikai energiáját elektromos energiává alakító rekuperációs fékezéssel lehetséges az energiatároló rendszer számára a feltöltés, és ezáltal javul a jármű általános hatásfoka.

A bányászatban egyre inkább teret nyer az a tendencia, hogy az üzemeltetők az üvegházhatású gázok csökkentése érdekében igyekeznek a bányászati gépeket átállítani elektromos hajtásra. A hatalmas bányagépeknél persze praktikus lehet óriási akkumulátorok helyett felsővezetékes betáplálásról is gondoskodni.

Sonosuke Ishii, a Hitachi Construction Machinery első elnökhelyettese szerint „az ABB energiatárolási megoldásai a statikus töltésű dömperekhez is felhasználhatók lesznek, illetve a technológia már rendelkezésre áll a jövőbeni üzemanyagcellás elektromos járművekhez is. A fejlesztések ­– a jövőbeni igények figyelembevételével – mindkét vállalatnál párhuzamosan folynak majd.”

Ez is érdekelhet:

Láttál már EKKORA hidrogénautót? Az Anglo American bányászati vállalat bejelentette: rendszeresíti bányáiban a zéró emissziós óriási hidrogéncellás dömpereket.

Miért nincsenek hatótávnövelő belsőégésű motoros villanyautók? Olyan logikus: ha lemerül az akku de nincs idő vagy lehetőség tölteni, bekapcsol egy kis benzinmotor és mehetünk tovább. A dolog valamiért mintha mégse működne.

Az elektromos autókat az akku kicserélésével lehet a leggyorsabban újratölteni és Kína mintha rájött volna erre Kínában terjedni kezdett az elektromos autók gyors akkucseréjének lehetősége, ami a hosszú utakon is versenyképessé teszi a villanyautózást a belsőégésű technikával.


A személyesség luxusa: így lesz az ajándékból igazi emlék
A személyesség luxusa: így lesz az ajándékból igazi emlék

A karácsonyi ajándékozás az egyik legnehezebb műfaj. Na nem azért, mert ne lenne miből választani… épp ellenkezőleg! Sok a lehetőség, közben sok az elvárás, mégis valahogy eltűnik a lényeg, mégpedig az, hogy a figyelmünket adjuk. Karácsony előtt mindig ugyanaz a kérdés kering a fejemben: vajon mit adjak annak, akinek tényleg szeretném megmutatni, hogy mennyire fontos nekem?

Őszi stílus, határozott karakterrel – megérkezett a Beverly Hills Polo Club legújabb kollekciója
Őszi stílus, határozott karakterrel – megérkezett a Beverly Hills Polo Club legújabb kollekciója
Pontosan erre az időszakra készült: magabiztos, kényelmes és kortalan darabokkal, amelyek egyszerre működnek a hétköznapokban és az elegánsabb alkalmakon is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.