A Hitachi Construction Machinery és az ABB károsanyag-kibocsátástól mentes, elektromos meghajtású óriásdömperek kifejlesztésén dolgozik. A két cég olyan bányateherautót fejleszt, mely elsősorban felsővezetékről kapja az energiát, de fedélzeti akkumulátoraival rövidebb távokat meg tud tenni a hálózattól függetlenül is.
Az ABB által fejlesztett, buszokban már világszerte több nagyvárosban használt nagy teljesítményű, hosszú élettartamú energiatárolási rendszereinek használata lehetővé teszi a jármű önsúlyának, illetve a jármű beszerzési- és az élettartam-költségeinek csökkentését. Az üzem közbeni illetve a megállókban lebonyolított nagy teljesítményű töltésnek köszönhetően nincs szükség külön töltési célú leállásokra, ami növeli a jármű üzemi hatásfokát és a termelékenység szintjét. A lejtőn lefelé haladó jármű mechanikai energiáját elektromos energiává alakító rekuperációs fékezéssel lehetséges az energiatároló rendszer számára a feltöltés, és ezáltal javul a jármű általános hatásfoka.
A bányászatban egyre inkább teret nyer az a tendencia, hogy az üzemeltetők az üvegházhatású gázok csökkentése érdekében igyekeznek a bányászati gépeket átállítani elektromos hajtásra. A hatalmas bányagépeknél persze praktikus lehet óriási akkumulátorok helyett felsővezetékes betáplálásról is gondoskodni.
Sonosuke Ishii, a Hitachi Construction Machinery első elnökhelyettese szerint „az ABB energiatárolási megoldásai a statikus töltésű dömperekhez is felhasználhatók lesznek, illetve a technológia már rendelkezésre áll a jövőbeni üzemanyagcellás elektromos járművekhez is. A fejlesztések – a jövőbeni igények figyelembevételével – mindkét vállalatnál párhuzamosan folynak majd.”