Az USA bejelentette a Holdra szálló asztronauták névsorát és a Holdbázis ütemtervét

2020 / 12 / 10 / Justin Viktor
A NASA hivatalosan is bejelentette, hogy kik lesznek azok az űrhajósok, akik közül 2024-ben kikerülhet a Holdra szálló legénység az Artemis programban.

Névsor

A hivatalosan közzétett asztronauták névsora a következő: Joe Acaba, Kayla Barron, Raja Chari, Matthew Dominick, Victor Glover, Warren Hoburg, Jonny Kim, Christina Koch, Kjell Lindgren, Nicole Mann, Anne McClain, Jessica Meir, Jasmin Moghbelim, Kate Rubins, Frank Rubio, Scott Tingle, Jessica Watkins és Stephanie Wilson.

A fenti lista minden tagja része az Artemis program első generációjának. Közülük néhányan már jártak a Nemzetközi Űrállomás (ISS) fedélzetén, Victor Glover jelenleg is ott állomásozik, a SpaceX Crew Dragon űrhajójának első sikeres operatív személyzeti küldetése során repült az ISS-re, a megnevezett csapattagok csaknem fele viszont még soha nem járt a világűrben.

Az első nő a Holdon

"Valóban elképesztő belegondolni, hogy az első nő és a következő férfi akik majd a Holdra léphetnek, szerepelnek ezen a listán"

- mondta Mike Pence az USA leköszönő alelnöke. "Ők az Artemis űrhajósok első csapata. Hadd tisztázzam, hogy lesznek még többen is” - tette hozzá az alelnök.

Az Artemis 1 néven induló első küldetésben még nem vesznek részt asztronauták, csak egy üres Orion-kapszulát állítanak majd 2021-ben Hold körüli pályára. Ezt követheti 2023-ban az Artemis 2, ekkor az első űrhajósok megkerülik majd a Holdat, mielőtt visszatérnének a Földre. Az első Holdraszállás hivatalosan az Artemis 3 küldetés feladata lesz majd 2024 októberében. A tervezett időpontok természetesen változhatnak.

Artemis Holdbázis

A NASA a közelgő Artemis Holdmissziók tervei mellett a holdbázis felállításáról is elárult részleteket. Az Űrügynökség azt is eldöntötte, hogy mennyi Holdtalajt (regolit) szeretnének visszahozni a Földre és milyen kísérleteket akarnak majd végrehajtani - tette közzé a The Independent. A tervezett Holdbázis a Hold déli sarkán épülhet majd fel, a NASA szerint az évtized végére.

A NASA 188 oldalas jelentésben foglalta össze az Artemis Base Camp terveit. "Ez a jelentés segít felvázolni az utat afelé a lenyűgöző tudomány felé, mely most elérhető közelségbe kerül a Hold felszínén az emberi felfedezőkkel együtt" - mondta sajtóközleményében Thomas Zurbuchen, a NASA Tudományos Misszió Igazgatóságának munkatársa.

(Forrás: Futurism Kép: NASA)

Kína Csang'o-5 űrszondája leszállt a Holdra Sikerrel landolt a Holdon tegnap este a Csang'o-5 kínai űrszonda. Az űrszondát november 23-án lőtték fel, a célja kőzetminták begyűjtése a Hold eredetének és kialakulásának jobb megértése érdekében.

Miért fontos a víz a Holdon, és mik vele a NASA tervei? A vizet innen odavinni nem olyan egyszerű feladat, legalábbis ha az innen a Földön van, az oda pedig a Holdon, mivel jelentős súlyú anyag, és rengeteg kell belőle. Odafent nem csak nélkülözhetetlen táplálék, de levegőt is vízből készítik, szó szerint ebből veszik veszik ki az oxigént. (Ezt valahol már hallottuk.)

A NASA bejelentette hogy egyenletesen eloszló vizet találtak a Holdon A NASA kerek egy hete tartja izgalomban az űrkutatás, a csillagászat és a tudomány rajongóit és szakembereit, valami igazán nagy horderejű felfedezést ígérve a Holdról. A kutatók előre bejelentett névsora alapján a találgatások és pletykák valamiféle Holdon található, frissen felfedezett vízkészletről szóltak. És valóban ez történt, csak úgy, ahogy senki sem várta.