"Az önvezető autózás egyszer az elképzelhetetlen jövő volt, ma viszont már hetente több tízezer ember számára a közlekedés egyik lehetséges módja" - ezekkel a szavakkal jelentette be Tekedra Mawakana, a Waymo társvezérigazgatója, hogy Phoenix és San Francisco után Los Angelesben is elindul az önvezető taxiszolgáltatásuk. Ahogy az az Alphabet leányvállalatára jellemző, az átalakított Jaguar I-Pace-ek az USA második legnagyobb városában is fokozatosan fognak megjelenni: a szolgáltatás első körben a Santa Monicától Beverly Hillsen és Hollywood déli részén keresztül a belvárosig terjedő, mintegy 163 négyzetkilométeres területen lesz elérhető, ahol kevesebb mint 50 önvezető autó szállítja majd az utasokat. Összehasonlításképpen a Waymónak San Franciscóban jelenleg már több mint 250 autója üzemel ennél kisebb, nagyjából 120 négyzetkilométeres területen.
A Waymo One március 15-től vált elérhetővé Los Angelesben, amit a lakosok egyelőre ingyenesen vehetnek igénybe, de mivel az Alphabet leányvállalata már a Kaliforniai Közüzemi Bizottság jóváhagyását is megkapta, így csak hetek kérdése, hogy a szolgáltatás fizetőssé váljon. Bár a Waymo konkrét tarifákat még nem közölt, a The New York Times értesülései szerint a szolgáltatás ára az Uber és Lyft tarifáival fog vetekedni, ami a San Franciscói tapasztalatok alapján nem is alaptalan: a Daily Dot szerint az Uber mérföldenként nagyjából 3,5 dollárba kerül a kaliforniai városban, míg az Autoweek szerzője mérföldenként 3,7-3,8 dollárt fizetett a Waymo One-nal való utazásért - ám mivel a robottaxi értelemszerűen nem kér borravalót, így valójában a Waymo szolgáltatása ugyanannyiba, vagy akár kevesebbe is kerül, mint az utazásmegosztó szolgáltatások.
Bár taxiszolgáltatásként csak most indult el, a Waymo autói nem számítanak ismeretlen látványnak Los Angelesben, hiszen a cég már egy éve teszteli az autókat a város útjain, ahol az elmúlt öt hónapban több mint 15 ezer utazást bonyolítottak le. a Waymo autonóm I-Pace-ei Los Angeleshez hasonlóan már a texasi Austin útjain is megjelentek: itt a cég jelenleg egy több mint 110 négyzetkilométeres területen teszteli az autókat, mielőtt - a tervek szerint még szintén az idei évben - elindítanák a fizetős taxiszolgáltatást.
(Borítókép: Allen J. Schaben / Los Angeles Times via Getty Images)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR