Hétszer kevesebb, sérüléssel járó ütközésben vesznek részt az önvezető autók, mint a hús-vér sofőrök

2023 / 12 / 22 / Pőcze Balázs
Hétszer kevesebb, sérüléssel járó ütközésben vesznek részt az önvezető autók, mint a hús-vér sofőrök
Egy friss tanulmány szerint a Google-höz tartozó Waymo teljesen önvezető járművei nyolcvanöt százalékkal ritkábban érintettek sérüléssel járó ütközésekben, mint az emberi sofőrök. Emellett közel hatvan százalékkal kisebb az esélye, hogy a baleseteikhez rendőrt kell hívni. A biztató eredmények jól jönnek a kisebb-nagyobb kríziseken keresztülmenő iparágnak.

Az elmúlt fél év nem lesz az önvezető technológiával foglalkozó vállalatok kedvence. San Franciscóban tüntetéseket szerveztek a robottaxik ellen, megszületett az ítélet az első, AV-okozta halálos baleset ügyében, a Teslának vissza kellett hívnia az Autopilotját, a GM Cruise nevű leányvállalata pedig egy baleset után elvesztette a robottaxi-engedélyét, a vezérigazgatóját, majd ideiglenesen leállította a működését és elbocsátotta a dolgozói negyedét. Ráadásul a céget azzal vádolják, hogy az elvonszolt gyalogosról szóló videófelvételeket vissszatartották a hatóságok elől. Mindennek fényében jó volt olvasni a The Verge cikkét arról, hogy a konkurens Waymo úgy látja, hogy

a járművei lényegesen kevesebb baleset részesei, mintha emberek vezetnék azokat.

Az arizónai Phoenixben, illetve a kaliforniai San Franciscóban és Los Angelesben megtett hétmillió mérföldre vetítve ez azt jelenti, hogy tizenhéttel kevesebb sérülés, és hússzal kevesebb, rendőrségnek bejelentett ütközés történt, hála a rendszereiknek. A cégnek minden ilyen eseményt, a legkisebbeket is jelentenie kell a közúti közlekedésbiztonsági hatóságnak (NHTSA); sérüléssel járó ütközésből ez egyébként összesen hármat jelent, amelyek közül egyik sem volt súlyos. Az emberek egymillió mérföldenként átlagosan 2,78-szor ütköznek, a Waymonál ez mindössze 0,41 esemény egy ekkora távon. Ráadásul a vállalatnál arra is ügyeltek, hogy mivel korlátozott területen közlekedhetnek a járműveik, például nem használnak autópályákat, ezért az adatokat statisztikailag korrigálniuk kellett. Korábban egy biztosítótársasággal együttműködve jutottak hasonlóan biztató eredményekre, igaz, azt fontos hozzátenni, hogy emberi sofőröknél százmillió mérföldenként történik egy haláleset, vagyis a hétmillió mérföld alapján nem lehet minden tényezőt és lehetséges kockázatot elemezni. Akárhogy is, a Wired által megszólaltatott szakértők szerint az eredmények optimizmusra adnak okot és megbízhatóak - mindkét tényezőre nagy szüksége van most a szektornak.

(Borítókép: Waymo)


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
A szovjet nukleáris hajtású szárazföldi “tengeralattjáró”, amely a föld alól támadt
A szovjet nukleáris hajtású szárazföldi “tengeralattjáró”, amely a föld alól támadt
A Harci Vakond nevű szerkezetet a szovjetek azért fejlesztették, hogy a föld alól támadják vele az USA katonai létesítményeit, akár rakétasilóit is. Miért nem lett semmi a dologból? Állítólag egy “kis üzemi baleset” miatt, ami alatt egy nukleáris robbanást kell érteni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.