Az elektromos mobilitás, a vezetéstámogató rendszerek és az ipar 4.0 hullámai immár egyetlen hatalmas cúnamivá egyesülve mosnak el mindent, amit az autóiparban eddig biztosnak tekintettünk. A történelmi márkák, az évszázados múlttal rendelkező autógyártók mellett tömegével jönnek elő eddig csak belpiacra termelő kínai gyártók, a semmiből felbukkanó startupok és olyan IT-cégek, amelyek korábban legfeljebb szoftverbeszállítóként voltak jelen az üzletágban.
A Baidu a Kínában erős állami felügyelet alatt működő internet legnagyobb hazai szolgáltatója. A keresőmotort, térképszolgáltatást, adatfelhő-szolgáltatást és számos egyebet üzemeltető netóriás most úgy döntött, belép az autópiaci küzdőtérre. Meg nem nevezett céges belső források szerint a Baidu is elkezdi kifejleszteni saját "okosautó"-ját, amelyet vagy szerződéses független gyártóval, vagy egy autógyártóval közös vállalkozásban készíttet majd el annak fizikai valójában.
A Baidu természetesen nem teljesen fogalmatlanul ugrik fejest az autóiparba. Apollo néven 2017 óta futtatnak egy önvezető jármű-fejlesztési programot, melyben partnerük a Geely, a Volkswagen, a Toyota és a Ford is. Az Apollo már több kínai városban is üzemeltet robotaxikat - csak épp nem saját gyártmányokat.
A Baidu már folytatott is előzetes tárgyalásokat a Geely-vel, a Guangzhou-val és a FAW tulajdonában álló Hongqi-val (ezek a cégek a legnagyobb kínai autógyártók) a lehetséges együttműködésről. A hírt a Baidu autós projektjének elindításáról egyelőre sem a Baidu, sem az autós tárgyalópartnerek nem kommentálták.
(Automotive News)