Azt, hogy egy innováció mennyit ér, a piac dönti el, de fontos mutató az is, hogy a befektetők fantáziáját mennyire tudja megmozgatni. Ebben segítette a résztvevőket a KraftRoad, a MagentaKraft ötletfejlesztő program végső szakaszában, melyben a kész projekteket kellett bemutatni, prezentálni a potenciális befektetők számára. A MagentaKraft projektjeit több hónapon át fejlesztették a Telekom szakembereinek segítségével, mielőtt azok bemutatkoztak volna a befektetési célpontot kereső zsűri előtt.
A programra száznál is több pályázat érkezett, ezekből választották ki azt a kilencet, melyet a Telekom 12 szakértője segített készre fejleszteni a KraftRoad keretein belül egészen a pitch-ig, hogy a fejlesztési folyamat elején tartó ötletekből érett, befektetésre kész üzleti ajánlatok születhessenek.
Összesen 25 fiatal vehetett részt 60 órányi szakmai design thinking képzésen, miközben bekapcsolódhattak a Deutsche Telekom Futureproof kampányába és a MagentaKraft fő közösségi csatornájának számító Insta-felület elindításába is.
A KraftRoad végén 6 csapat mérkőzött meg Simán Kristóf, a Hiventures, (az MFB csoport tagja) kockázatitőke-társaság befektetési menedzsere, Bohner Tamás, a Drukka Startup Stúdió ügyvezetője, illetve Lévai Gábor, az Ashoka Magyarország társadalmi startupokkal foglalkozó üzleti angyala előtt.
A csapatok videokonferencia keretében prezentáltak, de maga az értékelés a járványveszély enyhülésével már offline formában zajlott, élő közvetítés mellett.
A profi befektetési szakemberekből álló zsűri a méheket óvó és a beporzást segítő fejlesztésben látta a legnagyobb lehetőséget, mivel ez egyben fontos társadalmi küldetést is teljesít. Somogyi Attila fejlesztővel, aki programozónak tanul és mellette méhészkedik, mindhárom befektető szívesen folytatná a közös munkát.
A befektetésre pályázó projektek között volt a települési műanyaghulladék-feldolgozást újragondoló megoldás, a Hírflip híraggregáló alkalmazás, ami mesterséges intelligenciára épülő hírgyűjtő és -ajánló platform, a KultuRecept PR-vállalkozás, ami egy kulturális tartalom-népszerűsítő felület, a múzeumok anyagait a kiterjesztett valóság segítségével bemutató alkalmazás, a már említett, a méhészeket és méhlegelővel rendelkező gazdákat összekötő, a méhpusztulás megelőzését és a hatékony beporzást segítő interaktív térkép, illetve a Tisza-tó környéki települések közéletét és idegenforgalmát taglaló Tóvidék hírportál is.
„Az idei projektek minősége ismét minden várakozást felülmúlt. Nemzetközi tapasztalat, hogy a fiatalok intenzív kreatív tevékenységekkel és a hasonló érdeklődésű kortársak felé fordulással reagálnak a járványhelyzet érzelmi kihívásaira; ennek hatását érzékeltük mi is a zsűriben. Az először tavaly meghirdetett MagentaKraft megtalálta a maga közönségét a tizen-huszonéves generáció újítói között, amit nem csak az innovációk magas száma, hanem a kezdeményezés körül szerveződő közösség gyors bővülése is igazol” – nyilatkozta az értékelés után Szabó Béla Attila, aki a Telekom kereskedelemi és márkakommunikációsigazgatójaként vett részt a zsűri munkájában.
(Forrás: Telekom Kép: Telekom)