Csillagformáló porfelhőt örökített meg a Hubble űrtávcső

2021 / 08 / 30 / Perei Dóra
Csillagformáló porfelhőt örökített meg a Hubble űrtávcső
Egy új csillag születése mindig izgalmas, pláne ha csoportosan, hatalmas, porfellegekben történik. Ezt a jelenséget sikerült megörökíteni a Hubble űrtávcsőnek. Az eseményről a NASA hivatalos közleményben számolt be.

A NASA és az Európai Űrügynökség űrteleszkópja az AFGL 5180 jelzésű csillagformáló porfelhőt csípte el, amely egyébként az Ikrek csillagképben található. A felvétel közepén jól látszik a hatalmas csillag kialakulása. A kezdetleges objektum két, úgynevezett jetet lök ki magából, melyek üregeket vágnak a felhőkben a fotó jobb felső és bal alsó részén. A kutatók szerint a kialakuló csillag fénye pont úgy világítja meg a vájatokat, akár egy világítótorony a viharfelhőket:

Az efféle felhőknek köszönhetően igencsak impozáns felvételek születhetnek, a por ugyanakkor blokkolhatja is a szabad kilátást. A Hubble Wide Field Camera 3 (WFC3) műszerét szerencsére úgy fejlesztették ki, hogy az infravörös és látható fényben egyaránt elvégezhesse a megfigyeléseit, vagyis a kutatók a jövőben is felfedezhetnek hasonló rejtett csillagokat.

(Forrás, fotó: NASA)

Ez a hely a Mars a Földön A NASA szokatlan szatellitképet tett közzé: a hely a Földön található, de mintha nem is itt lenne – a vádi Rum Jordániában mindenesetre több filmben is alakította a vörös bolygót, vagy akár más idegen égitestet is.

Ezen elvek szerint nyilatkoznak a Pentagonnál az UAP-okkal kapcsolatban A dokumentumot az információs szabadságról szóló törvény alapján kérték ki, és azt tartalmazza, hogy mik azok a Pentagon által jóváhagyott pontok, melyekről az azonosítatlan repülő tárgyak kapcsán hivatalosan nyilatkozni lehet.

Meglepően sok csillagközi látogató lehet a Naprendszerben Egy friss kutatás a Naprendszer egyik külső tartományát, az Oort-felhőt vizsgálta, szerzői pedig arra jutottak, hogy a csillagközi objektumok száma jóval nagyobb lehet, mint azt korábban becsülték.