A hibrid járműhöz nem kell jogosítvány és Németországban már több százan használják

2022 / 12 / 11 / Bobák Zsófia
A hibrid járműhöz nem kell jogosítvány és Németországban már több százan használják
Elektromos kerékpár motoros rásegítéssel vagy inkább mini-furgon pedálos rásegítéssel?

A különböző funkciójú járművek ötvözése néha furcsa külsejű, de hatékony megoldásokhoz vezethet és számos cég él is a lehetőséggel, hogy kiaknázza a hibridekben rejlő potenciált, azonban ezek közül a futurisztikus járművek közül sok csak papíron és animáción, vagyis koncepció formájában létezik. A német Onomotion vállalat gyártmánya, az Ono kivételt képez: a speciális közlekedési és szállítóeszközt már évek óta használják Berlin városában és a cég további terjeszkedést tervez szerte Európában és Észak-Amerikában.

Az Ono egy fedett, teherszállításra alkalmas elektromos bicikli, illetve tricikli, aminek külső borítása és a hátsó részre csatlakoztatható tárolóegysége nagyrészt elfedi a pedálokat, így kívülről inkább valamilyen fajta kisebb furgonnak tűnik, mint kerékpárnak. A jármű a működése tekintetében is hasonlít egy teherszállítóra: igaz, hogy a meghajtása emberi erőt igényel, de a motoros rásegítés jelentősen megkönnyíti a "sofőr" dolgát: 6 km/h-ás sebességre magától gyorsul indítás után és az 1,4 kWh-ás akkumulátorcsomag 30 kilométeren át nyújt segítséget a pedálozáshoz.

Az akkumulátort méghozzá nem szükséges azonnal feltölteni az út folytatásához, amennyiben lemerült,

mivel egy beépített tárolóban extra akkumulátort is lehet szállítani, majd megfelelő időben egy mozdulattal kicserélni a lemerült egységgel. A cég szerint a hibrid a megrendelő ajtajáig való szállítást végző kisteherautós megoldások és a biciklisfutárok kombinációja, amivel két célt valósítanak meg: egyrészt kényelmesebbé teszik a futárok munkáját a fedett kabinnal, másrészt kibocsátásmentes alternatívát kínálnak a furgonok helyett.

Az Ono a kerékpárutakon közeledik és nem kell hozzá jogosítvány, mivel a motoros rásegítés csak 25 km/h-ás sebességig működik, a szállítási kapacitása viszont meglehetősen nagy. A levehető hátsó modulban 200 kg rakomány fér el és az érzékeny elektronikus eszközök számára külön tárolórekeszek állnak rendelkezésre. A jármű tervezésében részt vett a Volkswagen Group korábbi tervezője, Murat Günak is, aki egyúttal a cég egyik alapító tagja. A jelentős megterhelést jelentő rakomány és a nagy teljesítményű motorok miatt a szokásosnál erősebb láncot igényel a kerékpár, ezért az Onókon a Wippermann Connex láncát használják, ami kevésbé nyúlik használat közben és nikkelborításának köszönhetően ellenálló az időjárás viszontagságaival szemben.

Az Onomotion a járműveket elsősorban nem eladásra szánja, hanem az úgynevezett Vehicle-as-a-Service szolgáltatás keretében bérelni lehet tőlük az eszközöket. A cég az immár több száz fős flotta tagjait folyamatosan ellenőrzi és karbantartja, valamint biztosítást is kínál hozzájuk. A járműveket jelenleg Németországban olyan cégek használják kiszállításra, mint a UPS, a DPD és a Hermes, de a későbbiekben a vállalat terjeszkedni szeretne és más európai országokban vagy az Egyesült Államokban elindítani a szolgáltatásukat.

(Fotó: Onomotion GmbH)

Az elektromos bicikli-autó megérkezett és igyekszik közlekedési forradalmat csinálni A gyártó szerint a meghatározhatatlan típusú jármű lehet a válasz a klímaváltozás és az energiakrízis okozta problémákra - az elektromos és emberi erővel történő meghajtás miatt fenntartható személyszállítást kínál az autóknál jóval kisebb helyet foglalva.


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.