Megszületett a légi és vízi közlekedés újabb kombinációja: a légjacht

2022 / 04 / 18 / Bobák Zsófia
Megszületett a légi és vízi közlekedés újabb kombinációja: a légjacht
A svájci mérnökök által megálmodott AirYacht nem csak nevében, de működésében is rendkívül hasonló a Lazzarini Stúdió Air Yachtjához - úgy tűnik, a léghajós közlekedés egyre több tervező fantáziáját ragadja meg, akik a környezetbarát utazás egyik legjobb formáját látják az eszközben.

A svájci mérnökök, Guillaume Hoddé és Matthieu Ozanne tervezte AirYachthoz nagyon hasonló koncepciót már láthattunk, méghozzá nem is olyan régen: az általunk is bemutatott Air Yacht a Lazzarini Design alkotása, ami tulajdonképpen két héliumos ballon által közrefogott üvegkabin - ebben a középső egységben foglalnak helyet az utazók, akik a léghajós kirándulás mellett akár a vízi közlekedés előnyeit is élvezhetik, mivel a jármű a vízfelszínre ereszkedve akár 5 csomós sebességgel is képes lenne haladni.

A svájci AirYacht egyező nevű, de szerkezetileg némileg eltérő modellje egy kicsit bonyolultabb koncepciót takar: ez a hibrid jármű egy valódi jacht és egy hozzácsatolt léghajó kombinációja, ami azt a célt szolgálja, hogy a vízen közlekedő utasoknak ne kelljen a tengerek által behatárolt környezettel megelégedniük, hanem valamilyen természeti akadállyal találkozva könnyedén haladhassanak tovább anélkül, hogy el kellene hagyniuk a hajójukat. Szárazföld közelébe érve (vagy bárhol máshol) a héliummal töltött ballon közvetlenül csatlakoztatható a jachthoz, amit az akár 3000 méteres magasságba is emelhet, de a felszín közeli, 100-200 méteres magasságban történő utazásra és így a jobb kilátásra is lehetőséget ad.

Az elképzelés szerint a 200 méter hosszú ballon három fős személyzettel, míg a lakóhelyként szolgáló, 10-12 személy befogadására alkalmas, 750 négyzetméteres beltérrel rendelkező vízi egység 12 tagból álló személyzettel várná az utasokat, akik egy lifttel is elhagyhatnák a jacht-léghajót, ha túrára indulnának a környéken. A hajó különlegessége, hogy nem tartozik hozzá motor, vagyis a jacht önállóan nem tud haladni a vízen, csak a léghajó vontatásával tud közlekedni, aminek maximális sebessége 90-100 km/h. Erre a tervezők szerint a súly minimalizálása miatt van szükség, ami lényeges eleme a hibrid működőképességének.

A koncepció radikálisnak tűnik ugyan, de manapság egyre több helyen bukkan fel a ballonos utazás ötlete, például az űrturizmus területén is, és a cégek tesznek is érte, hogy a közlekedésnek ez a valamivel környezetbarátabb (bár luxus) formája megvalósuljon. Az AirYacht első példányát a Boat International leírása szerint 2026-ban tervezik bemutatni.

(Fotó: AirYacht)

Saját helikopterleszállóval is rendelkezne a jövő kétéltű luxusléghajója Az olasz Lazzarini Studios által tervezett és minden létező extrával ellátott Air Yacht vízben és levegőben is egyaránt képes lenne mozogni.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.