Elárulták, hogy hány baleset érte a Google teljesen sofőr nélküli önvezető autóit

2023 / 03 / 02 / Pőcze Balázs
Elárulták, hogy hány baleset érte a Google teljesen sofőr nélküli önvezető autóit
A Google anyavállalata, az Alphabet alá tartozó Waymo önvezető autói már több mint egymillió mérföldet vezettek mindenféle emberi segítség nélkül, ezért a cég megosztotta, hogy ezalatt hány balesetben és egyéb "közúti eseményben" voltak érintettek.

A The Verge-ön olvasható hír szerint összesen húsz ilyen eset fordult elő, tizennyolc apróbb, és mindössze kettő súlyosabb, amelyeknél értesíteni kellett a hatóságokat. Személyi sérülés egyik esetben sem történt. Az előbbi kategóriába tartoznak az olyan balesetek, mint amikor egy álló Waymóba beletolat egy épp kiálló autó, vagy amikor egy közlekedési táblát nekifúj a szél a járműnek. Komolyabb balesetnek jellemzően az számít, amikor két autó is érintett, és legalább az egyiket el kell vontatni a helyszínről. Az említett két ütközésből az egyiknél például egy sofőr mobilozás közben belegurult a pirosnál várakozó Waymóba. A cég korábban is közölt hasonló statisztikákat, amelyekről a Rakétán is beszámoltunk, de akkor még lehetősége volt az úgynevezett "biztonsági sofőrnek", hogy közbeavatkozzon, és erre többtucat esetben szükség is volt.

Eltérő paradigmák

Miközben más autógyártók, például a Tesla vagy a Mercedes lépésről lépésre közelítenek a teljes önvezetés felé, vagyis egyre magasabb szintű, egyre több helyzetben vezetni képes rendszereket fejlesztenek, a Waymo más filozófia mentén gondolkodik: rögtön a négyes szintű, vagyis teljesen autonóm működést vették célba. Korábbi vezérigazgatójuk, John Krafcik azt nyilatkozta, hogy "nem versenytársunk a Tesla. Mi egy teljesen autonóm technológiát készítünk. Ők egy olyan autógyártó, akik egy remek vezetéstámogató rendszert fejlesztenek.". Jelenleg a kaliforniai San Franciscóban és környékén, Los Angelesben, illetve az arizonai Phoenixben vannak az utakon az autóik, vagyis fontos kiemelni, hogy a statisztikák az önvezető járműveknek alapvetően kedvező időjárási viszonyok közt születtek. Az sem elhanyagolható tény, hogy még nem született valódi, objektív összehasonlítási keretrendszer az emberi és a gépi sofőrök teljesítményének összevetésére.

Ezzel együtt figyelemreméltó, hogy míg az amerikai autóklub, az AAA korábbi adatai alapján bizonyos korcsoportokban akár tizennégy bejelentett baleset is történhet a sofőrökkel egymillió mérföldenként, addig a Waymónál ez a szám sokkal alacsonyabb, és emberi sérülés egy esetben sem történt. Évente több mint egymillióan halnak meg világszerte közúti balesetekben.

(Borítókép: Waymo)

Újabb városban indulhat el a Waymo sofőr nélküli taxiszolgáltatása A Crusie után az Alphabet leányvállalata is megkapta az engedélyt, hogy San Franciscóban biztonsági sofőr nélkül üzemeltethessenek fizetős önvezető taxikat.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.