Újabb városban indulhat el a Waymo sofőr nélküli taxiszolgáltatása

2022 / 11 / 14 / Bobák Áron
Újabb városban indulhat el a Waymo sofőr nélküli taxiszolgáltatása
A Crusie után az Alphabet leányvállalata is megkapta az engedélyt, hogy San Franciscóban biztonsági sofőr nélkül üzemeltethessenek fizetős önvezető taxikat.

A Waymo 2020-ban Phoenixben indította el az első ilyen szolgáltatást Waymo One néven, azonban San Franciscóban a Crusie beelőzte őket: a General Motors leányvállalata júniusban indította el a teljes értékű robottaxi-szolgáltatását, és bár biztonsági sofőr nélküli autókat egy ideje már a Waymo is üzemeltet a városban, ők mindeddig nem kérhettek pénzt ezekért az utakért.

A hírről beszámoló TechCrunch szerint a Waymo átalakított Jaguar I-Pace járművei június és augusztus között több mint egymillió kilométert vezettek le, ennek köszönhetően kapta meg a cég az újabb engedélyt a Kaliforniai Közlekedési Minisztériumtól. Ahhoz, hogy valóban elkezdhessenek pénzt kérni a sofőr nélküli személyszállításért, a Waymónak még szüksége lesz egy másik engedélyre is a Kaliforniai Közüzemi Bizottságtól, de ezt már jóval rövidebb időbe telik megszerezni.

A Cruise és a Waymo szolgáltatási területeit elnézve szembeötlő, hogy utóbbi cég jóval nagyobb területen üzemeltetheti az autóit: míg a Cruise járművei a városnak csak egy kisebb részén közlekedhetnek, addig a Waymo szolgáltatási területe már most lefedi szinte San Francisco teljes területét, kivéve a legforgalmasabb, északkeleti városrészeket.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Waymóra is ugyanazok a szabályok vonatkoznak-e majd, mint a Cruise-ra, akik a kocsijaikat egyelőre csak este 10 és reggel 6 között üzemeltethetik, és legfeljebb 48 km/h-s sebességgel haladhatnak. Az viszont biztos, hogy a nagyközönségnek egy kicsit még várnia kell, mire elautózhatnak a Golden Gate hídhoz egy sofőr nélküli Waymóval, ugyanis a cég képviselője az Engedgetnek elmondta, hogy ezt a szolgáltatást egyelőre csak a Trusted Tester program tagjai vehetik igénybe. A programba a Waymo alkalmazásán keresztül lehet jelentkezni, és a célja, hogy valódi utasoktól származó visszajelzések segítségével fejlesszék a szolgáltatást, mielőtt azt megnyitnák a szélesebb közönség előtt.

A Waymo Driver önvezető rendszernek korábban akadtak gondjai San Franciscóval, tavaly szeptemberben például egy forgalmi változás miatt a járművek rendszeresen elakadtak az egyik utcában. Úgy tűnik, ezeket a problémákat mostanra sikerült megoldani, a cég pedig meglehetősen magabiztos a jövőt illetően, hiszen már azt is bejelentették, hogy hamarosan Los Angelesre is kiterjesztik a szolgáltatást.

(Borítókép: Waymo)

Se kormány, se pedálok nem lesznek a Waymo legújabb önvezető kisbuszában A cég a már teljesen önvezető jövőre készül, olyannyira, hogy a kormányt sem tartja szükséges kiegészítőnek.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
Az Astrolab, az Intuitive Machines és a Lunar Outpost kapta a lehetőséget arra, hogy új rovert fejlesszen a leendő holdi missziók számára.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.