Elektromos kis furgon a semmiből, állítólag 45 ezer darabos megrendeléssel

2021 / 03 / 17 / Rácz Tamás
Elektromos kis furgon a semmiből, állítólag 45 ezer darabos megrendeléssel
Az Electric Last Mile olcsó villany-furgonjára nagy szüksége lenne a berobbant házhoz szállítási szolgáltatószektornak.

A pandémia egyik következménye, hogy világszerte megugrott az online rendelések száma, ezzel párhuzamosan a házhozszállítások iránti igény. A kiszállításokkal kapcsolatban pedig egy másik világjelenség, az elektromos mobilitásra való átállás is érezteti hatását. Az eredmény: jönnek az új kis, fehér furgonok, a klasszikus autógyártóktól és a semmiből felbukkanó startupoktól egyaránt.

Utóbbiakhoz tartozik a találó nevű Electric Last Mile, melynek terméke deklaráltan a logisztikai láncok utolsó kilométereinek tiszta, elektromos hajtással történő megtételéről szól. A michigani cég kommunikációjában kiemelt hangsúlyt kap járművük alacsony üzemeltetési költsége és a benzines furgonok szintjére belőtt vételára. Magán a kocsin is látszik, hogy nem a dizájn vagy az önmagáért való innováció múzsái vezették a tervezők kezét:

A 4,8 köbméteres rakterű furgon egy feltöltéssel 240 km megtételére képes, a lemerült akkumulátor állítólag két óra alatt újratölthető. A gyártó számításai szerint autójuk összességében 35%-os teljes fenntartási költségmegtakarítást (TCO) hozhat az üzemeltetőnek egy hagyományos benzines amerikai furgonhoz képest, a szervizköltség pedig az elektromos technika csekély karbantartási igényének köszönhetően 65%-kal kisebb.

A kocsi tervezett vételárát sikerült úgy kigazdálkodni, hogy megálljon 25 ezer dollárban (7,7 millió forint), ami nagyjából megfelel egy benzines furgon kinti árának. Persze ebben már benne van az USA kormánya által biztosított 7500 dolláros adókedvezmény is.

Ahogy a hasonló haszonjármű-fejlesztő startupok (köztük egy befektetési kutató-tanácsadó által nemrég csúf csalási vádakkal illetett Lordstown vagy a korábban megvádolt Nikola) az ELMS is befektetőket keres illetve hamarosan tőzsdére viszi értékpapírjait. Emellett ők is magas előrendelési számokkal próbálja meggyőzni a befektetőket: állítólag már 45 ezer előrendelésük van a kocsira. A józan, egyszerű felépítésű jármű illetve az üzemeltetési előnyökre koncentráló kommunikáció alapján viszont ez a szám reális lehet, illetve joggal várhatjuk, hogy ez a cég ténylegesen sokkal inkább az eladásokra, mint a tőzsdei manipulációra alapozza üzleti terveit. Az Electric Last Mile által felvázolt jövő látványában nem olyan izgalmas, mint más startupoké, viszont nagyon is reálisnak tűnik.

Ez is érdekelhet:

Újabb villanyautós startup befektetési lufiját próbálja kipukkasztani a Hindenburg Research Kamu megrendelések, kigyulladó prototípus, csak a látszat kedvéért begyűjtött előrendelések: durva vádakkal száll bele a Lordstownba a Hindenburg.

Az elektromos motoroknál nem a minél gyorsabb újratöltés, hanem az akkucsere lesz a jövő útja A cserélhető akkus megoldás az elektromos autóknál nem aratott sikert, de az elektromos motorkerékpároknál még lehet belőle valami.

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.