A Jet Capsule első szériája 2014-ben jelent meg Pierpaolo Lazzarini, egy korábbi autómérnök tervezésében és elsősorban azok számára jelentett érdekes megoldást a hajózáshoz, akik nem akartak hatalmas óriásjachtokkal feltűnősködni, de azért nem mondtak volna le a hatásos megjelenésről sem vízi útjuk során. Az eredeti kapszulák ára 150 000 dollárnál kezdődött (45 millió forint), és még dízelmotorral működtek, de a múlt hónapban bemutatott új tagjai a sorozatnak, a Jet Capsule Due Punto Zero (2.0) és a Hyper Jet Capsule már elérhető elektromos változatban is.
A hajók kívülről leginkább gokartokra vagy valamilyen űreszközre hasonlítanak, belülről pedig személyre szabható a berendezésük. A 7,5 méteres Capsule-ban nincs sok hely, a Hyper egy kicsivel hosszabb, 9,5 méter hosszú, de bizonyos modellekben még mini-konyhát és fürdőszobát is el lehet helyezni az ágy mellett, vagyis egy egész kicsi úszó lakásnak is beillenek. A leglassabb kapszula 25 csomóval képes haladni, a valamivel erősebb motorral felszerelt verzió 35 csomóval hasít, ami 46 illetve 65 km/h-nak felel meg. A meghajtás opcionális, de lehet rendelni három elektromos motorral is, amelyek összességében 450 kWh energiát biztosítanak.
A jachtok azonban, méretük ellenére, erősen a luxus kategóriába tartoznak, a 2.0 félmillió dollárba (150 millió forint), a Hyper egy millióba (300 millió forint) kerül. Hasonló kicsi elektromos hajók általában nyitott csónak formájúak, bár létezik néhány kivétel mint például a Jaguar Vector V20E, ami két éve megdöntötte az elektromos hajók sebességrekordját 142.60 km/h-val vagy a különleges, vízből kiemelkedő Sea Bubbles, amely 33 km/h maximális sebességre képes és eredetileg napelemes dokkot is terveztek mellé, ahol parkolás közben környezetbarát módon lehet újratölteni az akkumulátorát.
(Fotó: Jet Capsule)
További cikkek a témában:
Jönnek az elektromos kompok Norvégiában is
A klasszikus dízel tengeri kompokat elkezdték kiváltani az emissziómentes, elektromos hajók Norvégiában.
Hatalmas tengerjáró vitorlást tervezett egy svéd cég
Az Oceanbird alig kisebb, mint egy átlagos konténerszállító-hajó, viszont 90%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.
Napelemes lakó-katamaránokkal képzeli el a fenntartható tengeri luxusnyaralást egy osztrák cég
A "lebegő villa" koncepciónak csak egy gyenge pontját érezzük: mi van, ha jön a vihar?