A Jet Capsule első szériája 2014-ben jelent meg Pierpaolo Lazzarini, egy korábbi autómérnök tervezésében és elsősorban azok számára jelentett érdekes megoldást a hajózáshoz, akik nem akartak hatalmas óriásjachtokkal feltűnősködni, de azért nem mondtak volna le a hatásos megjelenésről sem vízi útjuk során. Az eredeti kapszulák ára 150 000 dollárnál kezdődött (45 millió forint), és még dízelmotorral működtek, de a múlt hónapban bemutatott új tagjai a sorozatnak, a Jet Capsule Due Punto Zero (2.0) és a Hyper Jet Capsule már elérhető elektromos változatban is.
A hajók kívülről leginkább gokartokra vagy valamilyen űreszközre hasonlítanak, belülről pedig személyre szabható a berendezésük. A 7,5 méteres Capsule-ban nincs sok hely, a Hyper egy kicsivel hosszabb, 9,5 méter hosszú, de bizonyos modellekben még mini-konyhát és fürdőszobát is el lehet helyezni az ágy mellett, vagyis egy egész kicsi úszó lakásnak is beillenek. A leglassabb kapszula 25 csomóval képes haladni, a valamivel erősebb motorral felszerelt verzió 35 csomóval hasít, ami 46 illetve 65 km/h-nak felel meg. A meghajtás opcionális, de lehet rendelni három elektromos motorral is, amelyek összességében 450 kWh energiát biztosítanak.
A jachtok azonban, méretük ellenére, erősen a luxus kategóriába tartoznak, a 2.0 félmillió dollárba (150 millió forint), a Hyper egy millióba (300 millió forint) kerül. Hasonló kicsi elektromos hajók általában nyitott csónak formájúak, bár létezik néhány kivétel mint például a Jaguar Vector V20E, ami két éve megdöntötte az elektromos hajók sebességrekordját 142.60 km/h-val vagy a különleges, vízből kiemelkedő Sea Bubbles, amely 33 km/h maximális sebességre képes és eredetileg napelemes dokkot is terveztek mellé, ahol parkolás közben környezetbarát módon lehet újratölteni az akkumulátorát.
(Fotó: Jet Capsule)
További cikkek a témában:
Jönnek az elektromos kompok Norvégiában is
A klasszikus dízel tengeri kompokat elkezdték kiváltani az emissziómentes, elektromos hajók Norvégiában.
Hatalmas tengerjáró vitorlást tervezett egy svéd cég
Az Oceanbird alig kisebb, mint egy átlagos konténerszállító-hajó, viszont 90%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.
Napelemes lakó-katamaránokkal képzeli el a fenntartható tengeri luxusnyaralást egy osztrák cég
A "lebegő villa" koncepciónak csak egy gyenge pontját érezzük: mi van, ha jön a vihar?
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR