Elindult a reklámokat is sugárzó, de harminc százalékkal olcsóbb Netflix csomag

2022 / 11 / 06 / Pőcze Balázs
Elindult a reklámokat is sugárzó, de harminc százalékkal olcsóbb Netflix csomag
Idén tavasszal már jelezték a világ legismertebb streaming-platformjánál, hogy előbb-utóbb megérkeznek hozzájuk a reklámok. Mostantól tizenegy országban elérhető a legolcsóbb csomagjuk, de meglehetősen sok korlátozással.

Áprilisban úgy tűnt, hogy véget ért a streaming első aranykora: mélyrepülésbe kezdtek a Netflix részvényei, miután a szolgáltatás egy negyedév alatt kétszázezer előfizetőt veszített, ami az addigi, ütemes növekedés végét jelezte a piac szerint. A cégnél akkor kiemelték, hogy számításaik szerint a kétszázhúszmillió, havidíjat fizető háztartásuk mellett még jelen vannak további százmillióban, de azokban barátok, ismerősök jelszavaival nézik a filmeket, így onnan még remélnek, remélhetnek bevételt. Azóta többször írtunk arról a Rakétán, hogy hogyan próbálják rávenni a közös fiókkal mozizókat arra, hogy hagyjanak fel a felhasználási feltételekbe ütköző szokásukkal.

Végső megoldás: a reklám

Reed Hastings vezérigazgató két éve még azt nyilatkozta, hogy ők a "nyugalom szigete szeretnének lenni, ahol felfedezhetünk, új élményeket szerezhetünk és szórakozhatunk - mindezt a felhasználók reklámokkal történő kihasználása nélkül". Idén azonban meg kellett, hogy gondolják magukat: bejelentették, hogy megpróbálnak hirdetésekkel is plusz bevételt termelni, illetve az olcsóbb csomaggal újabb, árérzékenyebb ügyfeleket megszólítani. Az Ars Technica most arról írt, hogy november elejével a nagy angol nyelvű piacokon, vagyis az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Kanadában és Ausztráliában; Európa legnépesebb országaiban, Németországban, Franciaországban és Olaszországban; illetve Japánban, Koreában, Brazíliában és Mexikóban is elindult a reklámokkal támogatott Netflix. Ez Amerikában az eddigi legolcsóbb, tízdolláros csomag helyett csak hét dollárba kerül, Németországban nyolc helyett öt euró az ára,

de a harminc-negyven százalék különbség miatt nem csak óránként öt percnyi hirdetést kell elviselnünk a filmek előtt és közben.

Az "Alap díjcsomag hirdetésekkel" az "Alap" csomaghoz hasonlóan egyszerre egy eszközön enged minket mozizni, 720p felbontásban (szemben a "Standard" Full HD és a "Prémium" Ultra HD-jével), ami az elmúlt években megjelent tévéken, de akár laptopokon és tableteken is szemet fog szúrni. Emellett a hagyományos "Alap" csomaggal szemben nem fogunk tudni a kütyüinkre előre letölteni tartalmakat. Ez azoknak, akik vonatozás, tömegközlekedés közben nem szeretnék elhasználni a mobil adatkeretüket, hatalmas érvágás. Az elérhető filmek listája nagyjából tíz százalékkal rövidebb lesz a reklám nélküli csomagokhoz képest, az Ars Technica cikke szerint az országonként eltérő jogi és kereskedelmi megállapodások miatt. Ráadásul a szolgáltatás nem elérhető a windows-os Netflix alkalmazásban, bizonyos Chromecasteken, régebbi mobilokon és PlayStationökön, sőt, most még az Apple TV készülékeken sem.

Mindez persze egyelőre csak elméletben érint minket, magyarokat, mert arról még nincs hír, hogy a 2490 forintos beugró csomag mellé érkezik-e majd egy olcsóbb, 1500 - 1750 forintos. Így elég lesz később dilemmáznunk azon, hogy havi hétszáz vagy ezer forintért mennyi kompromisszumot vagyunk hajlandóak megkötni.

(Borítókép: Piotr Cichosz/Unsplash)

Vége a jelszómegosztásnak, már itthon is érkeznek a Netflixtől a figyelmeztető levelek A profilátvitel nevű funkció segíthet azoknak, akiknek új fiókot kell regisztrálniuk.


Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia egyik jelentős szerepkörét a szállítmányozás jelentheti, az önvezető kamionok ugyanis sok problémára nyújthatnak valódi megoldást. Az autonóm módon közlekedő járművek azonban nem csak az autópályákon, hanem zsúfolt városi környezetben is megjelennek többek között az önvezető taxiknak köszönhetően. Hogyan reagálnak majd az emberek az önvezető járművek jelenlétére az utakon, milyen a társadalmi megítélése ennek a speciális technológiának? Dr. Prónay Szabolcs egyetemi docens és Halmos Gyula, a Bosch csoport mérnöke podcastban beszélt a technológiával kapcsolatos kérdésekről.
A Google máris bejelentette az új AI-modelljét, ami a Gemini 1.0-nál is sokkal fejlettebb
A Google máris bejelentette az új AI-modelljét, ami a Gemini 1.0-nál is sokkal fejlettebb
A Google alig egy hete tette elérhetővé a ChatGPT kihívójának szánt Gemini legerősebb változatát, a Gemini 1.0 Ultrát, de máris bejelentettek egy új modellt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.