Az AutoX egy kínai önvezető autós startup, melynek fő finanszírozója az Alibaba csoport. A cég pár napja, Kínában elsőként elindított egy 25 teljesen ember nélkül működő, úgynevezett "biztonsági sofőrt" sem szállító, ügyeletes emberi beavatkozásra képes távfelügyelettel sem figyelt autóból álló flottát Shenzen belvárosában. Igaz, egyelőre csak tesztüzemben.
A teljesen üres kocsik forgalomba küldése előtt az AutoX fél éven át végzett éles, de még emberek által felügyelt teszteket a városi környezetben. Ezután jött az embermentes kísérlet, melyben az átalakított Chrysler Pacificák hibátlanul oldották meg a felmerülő problémákat, kikerültek tilosban álló autókat, elengedték az összes elsőbbséget élvező biciklist és gyalogost is. Minderről egy elég meggyőző videó is készült - bár a begyorsításokat talán el lehetett volna hagynia a szerkesztőknek, hogy még őszintébb, valószerűbb legyen az anyag:
A hír és a videó azért egy kicsikét csalóka: az AutoX szóvivője elmondta, hogy a szolgáltatás a kocsiban ülő biztonsági sofőr nélkül egyelőre a közönség számára nem vehető igénybe.
Az AutoX Shenzen, Kína legnagyobb népsűrűségű városa mellett Sanghajban is futtat már kocsikat és Pekingben is meg szeretnének jelenni a szolgáltatással. Azt mondják, a zsúfolt nagyvárosokban különösen nagy az igény a folyamatosan üzemben lévő vezető nélküli autókra, hiszen ez a közösségi közlekedési lehetőség jelentősen lecsökkentheti a parkolóhelyet kereső autók számát a forgalomban illetve önmagában a parkoló járművek számának csökkenése is felszabadít valamennyit a szűkösen rendelkezésre álló belváros térből.
Az AutoX az USÁ-ban is végez teszteket, ez a cég volt a Waymo és a Nuro után a harmadik vállalat Kaliforniában, amely engedélyt kapott vezető nélküli járművek üzemeltetésére.
(Automotive News)