Elveszíthetik oxigénkészletüket útközben a Boeing 737-es repülőgépek

2021 / 08 / 07 / Justin Viktor
Elveszíthetik oxigénkészletüket útközben a Boeing 737-es repülőgépek
Több ezer Boeing-737 átvizsgálását rendelte el a Federal Aviation Administration (FAA) az USA Szövetségi Légügyi Hivatala. A gépek meghibásodó utas-, és pilótafülke légnyomásszabályozó kapcsolópárja miatt elfogyhat az oxigén az utastérből és a pilótafülkéből, ami vezetett már katasztrófához is a repülés történetében.

Levegőt!

Ha egy repülőgép a repülés közben elveszíti a belső oxigénkészletét, az nagyon könnyen vezethet a fedélzeten tartózkodó összes ember öntudatlan állapotba kerüléséhez, és ezzel végső soron a repülőgép lezuhanásához. Ilyen repülő koporsóvá vált 2005-ben a ciprusi Helios Airlines 522-es járata ami a ciprusi Larnaca repülőteréről tartott Prágába, 115 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén.

Az 522-es járaton is oxigénhiány lépett fel, és miután mindenki elveszítette az eszméletét, a gép a robotpilóta vezetésével addig repült, amíg Athén mellett ki nem fogyott az üzemanyaga és le nem zuhant. A boncolás megállapította, hogy a fedélzetén tartózkodók valószínűleg életben voltak a becsapódáskor.

„Ezeknek a hibáknak a kezelése azonnali cselekvést igényel” - tette közzé az FAA a kiadott irányelvében.

Tavaly óta tudták

Alapvetően úgy tűnik, hogy a Boeingnek szerencséje van. A frissen kiderült kapcsolóhibát ugyanis még tavaly szeptemberben jelentette egy meg nem nevezett légitársaság, konkrétan arról számoltak be, hogy a tesztek során három különböző altípusnál is előfordult a meghibásodás, katasztrófa azonban nem következett be azóta.

A jelentett típusok között volt a 737 MAX is, amivel a Boeingnek már volt egy óriási, az egész vállalatcsoportot megrengető botránya, miután két gép is lezuhant és 2019 márciusában a fedélzeti számítógép szoftverének hibája miatt, és a világon mindenütt a földre parancsolták a MAX-okat, melyek csak a tavalyi évtől kezdhettek fokozatosan újra üzembe állni. 

A 737 MAX előéletének ismeretében némiképp érthetetlen módon, tavaly a Boeing először úgy döntött, hogy a dolog nem jelent biztonsági kockázatot. Decemberre aztán az FAA bevonásával megváltozott a véleményük, további vizsgálatokat és elemzéseket követően.

A Boeing most úgynevezett légialkalmassági direktívát adott ki, ami kötelező erejű ajánlást tartalmaz. "A biztonság a legfontosabb számunkra, és teljes mértékben támogatjuk az FAA irányelveit" - írta a Boeing.

(Forrás: NYTimes Kép: Boeing)

Ez is érdekelhet:

Hogyan maradt a levegőben egy Boeing 777, ha kigyulladt és szétesett az egyik hajtóműve? Egy Boeing 777-es egyik motorja kigyulladt és gyakorlatilag darabjaira hullott Denver felett, majd a United 328-as járata sikeres kényszerleszállást hajtott végre. A Wired utánajárt, hogyan csinálhatták.

Vasárnap reggel felszállhat a Boeing X-37B, az USA titokzatos katonai űrrepülőgépe A Boeing X-37B hivatalosan azért indul újabb ki tudja meddig tartó űrrepülésre, hogy az America Strong program katonai elemének keretén belül tanulmányozza a sugárzás és más űrhatások vetőmagokra és más anyagokra gyakorolt ​​hatásait. Vetőmagokra. És más anyagokra.

A Boeing ideiglenesen felfüggeszti a 737 MAX gyártását A Boeing bejelentette, hogy a botrányokkal, tervezési-, gyártási-, üzemeltetési- és szoftverproblémákkal küzdő 737 MAX repülőgépcsalád gyártását januártól ideiglenesen leállítják.


 


Tényleg rémes hatása van az azték halálsípnak az emberi agyra
Tényleg rémes hatása van az azték halálsípnak az emberi agyra
Az agyi szkennelés szerint kifejezetten kísérteties hatással van a síp az emberi agyra, ami a leginkább az uncanny valley jelenségre hasonlít.
422 millió éve kifejlődött sejtből készítettek egy állatot
422 millió éve kifejlődött sejtből készítettek egy állatot
Olyan sejtből nyerték ki a gént, amely ősibb, mint maga az állati élet a Földön.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.