Elveszíthetik oxigénkészletüket útközben a Boeing 737-es repülőgépek
2021 / 08 / 07 / Justin Viktor
Elveszíthetik oxigénkészletüket útközben a Boeing 737-es repülőgépek
Több ezer Boeing-737 átvizsgálását rendelte el a Federal Aviation Administration (FAA) az USA Szövetségi Légügyi Hivatala. A gépek meghibásodó utas-, és pilótafülke légnyomásszabályozó kapcsolópárja miatt elfogyhat az oxigén az utastérből és a pilótafülkéből, ami vezetett már katasztrófához is a repülés történetében.

Levegőt!

Ha egy repülőgép a repülés közben elveszíti a belső oxigénkészletét, az nagyon könnyen vezethet a fedélzeten tartózkodó összes ember öntudatlan állapotba kerüléséhez, és ezzel végső soron a repülőgép lezuhanásához. Ilyen repülő koporsóvá vált 2005-ben a ciprusi Helios Airlines 522-es járata ami a ciprusi Larnaca repülőteréről tartott Prágába, 115 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén.

Az 522-es járaton is oxigénhiány lépett fel, és miután mindenki elveszítette az eszméletét, a gép a robotpilóta vezetésével addig repült, amíg Athén mellett ki nem fogyott az üzemanyaga és le nem zuhant. A boncolás megállapította, hogy a fedélzetén tartózkodók valószínűleg életben voltak a becsapódáskor.

„Ezeknek a hibáknak a kezelése azonnali cselekvést igényel” - tette közzé az FAA a kiadott irányelvében.

Tavaly óta tudták

Alapvetően úgy tűnik, hogy a Boeingnek szerencséje van. A frissen kiderült kapcsolóhibát ugyanis még tavaly szeptemberben jelentette egy meg nem nevezett légitársaság, konkrétan arról számoltak be, hogy a tesztek során három különböző altípusnál is előfordult a meghibásodás, katasztrófa azonban nem következett be azóta.

A jelentett típusok között volt a 737 MAX is, amivel a Boeingnek már volt egy óriási, az egész vállalatcsoportot megrengető botránya, miután két gép is lezuhant és 2019 márciusában a fedélzeti számítógép szoftverének hibája miatt, és a világon mindenütt a földre parancsolták a MAX-okat, melyek csak a tavalyi évtől kezdhettek fokozatosan újra üzembe állni. 

A 737 MAX előéletének ismeretében némiképp érthetetlen módon, tavaly a Boeing először úgy döntött, hogy a dolog nem jelent biztonsági kockázatot. Decemberre aztán az FAA bevonásával megváltozott a véleményük, további vizsgálatokat és elemzéseket követően.

A Boeing most úgynevezett légialkalmassági direktívát adott ki, ami kötelező erejű ajánlást tartalmaz. "A biztonság a legfontosabb számunkra, és teljes mértékben támogatjuk az FAA irányelveit" - írta a Boeing.

(Forrás: NYTimes Kép: Boeing)

Ez is érdekelhet:

Hogyan maradt a levegőben egy Boeing 777, ha kigyulladt és szétesett az egyik hajtóműve? Egy Boeing 777-es egyik motorja kigyulladt és gyakorlatilag darabjaira hullott Denver felett, majd a United 328-as járata sikeres kényszerleszállást hajtott végre. A Wired utánajárt, hogyan csinálhatták.

Vasárnap reggel felszállhat a Boeing X-37B, az USA titokzatos katonai űrrepülőgépe A Boeing X-37B hivatalosan azért indul újabb ki tudja meddig tartó űrrepülésre, hogy az America Strong program katonai elemének keretén belül tanulmányozza a sugárzás és más űrhatások vetőmagokra és más anyagokra gyakorolt ​​hatásait. Vetőmagokra. És más anyagokra.

A Boeing ideiglenesen felfüggeszti a 737 MAX gyártását A Boeing bejelentette, hogy a botrányokkal, tervezési-, gyártási-, üzemeltetési- és szoftverproblémákkal küzdő 737 MAX repülőgépcsalád gyártását januártól ideiglenesen leállítják.


 


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.