A sydney-i oktatási intézményben két évvel ezelőtt kezdték el építeni a Sunswift 7 névre keresztelt kísérleti autót, amelynek külső burkolatát hat négyzetméternyi napelemmel szerelték fel, így menet közben képes megtermelni a hajtáshoz szükséges energiát. A tervezők számos különböző módszerrel maximalizálták az autó hatótávját, hiszen a mindössze 500 kilogrammos járműnek a légellenállási együtthatója és a gördülési ellenállása is kiemelkedő, emellett a motor és a hajtáslánc is teljesen egyedi tervezésű, így a Sunswift 7 mindössze 3,8 kWh energiát fogyaszt 100 kilométeren.
Hogy ez mire elég, azt nemrég a Wensleydale-ben található tesztpályán demonstrálták, ahol az autó ezer kilométert tett meg 11 óra és 52 perc alatt, ezzel megdöntve a tisztán napelemekkel működtetett autók eddigi távolsági rekordját. Figyelemre méltó, hogy a legfeljebb 100 km/h-s sebességre képes jármű ezt a távot a végsebességéhez közeli sebességgel volt képes abszolválni, hiszen az autó átlagsebessége 85 km/h volt az egyetem közleménye szerint.
Bár a hírről beszámoló Interesting Engineering szerint ez volt a leghosszabb táv, amit elektromos járművel valaha töltés nélkül megtettek, ez ebben a formában nem igaz, hiszen a Guinness Rekordok Könyve szerint ezt a rekordot az IT Asset Partners The Phoenix névre keresztelt járműve tartja, amely 2017-ben több mint 1600 kilométert tett meg egy töltéssel. A Sunswift 7 eredménye viszont ezzel együtt is kiemelkedő, főként ahhoz képest, hogy a sorozatgyártott autókhoz rendelhető napelemek ma még csak néhány tíz kilométerrel tudják meghosszabbítani a járművek hatótávját, de még a tisztán napelemes közlekedésre kitalált Lightyear 0 is csak nagyjából napi 70 kilométert tud megtenni ilyen módon. A Sunswift 7 teljesítményét persze igazságtalan is lenne ezekhez az autókhoz hasonlítani, hiszen a tervezők ebben az esetben mindent annak rendeltek alá, hogy maximalizálják az autó hatótávját, így a kocsiból az olyan alapfelszereltségnek számító dolgok is kimaradtak, mint a légzsák vagy a klíma.
(Fotó: UNSW, Richard Freeman)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR