A címbeni hasonlat persze sántít, hiszen az Eavor nevű startup elképzelése szerint nem radiátort, hanem pont egy anti-radiátort kell elkészíteni mélyen a felszín alatt, amely nagy felületén magába szívja a földhőt. A zárt csőkígyóban lévő folyadék felmelegedve jutna vissza a felszínre, ahol a hőenergiát hőcserélővel kivéve fűtésre vagy elektromos energia termelésére lehet használni.
A geotermikus energia hasznosítása persze nem új ötlet, de az üzletág a '70-es, '80-as évekbeli reményteljes virágkora óta Csipkerózsika-álmát alussza. A klasszikus, termálvízre alapozott energiatermelés komplikált és veszélyes volt, a palaolaj kitermelésének technológiája elhessegette az olajforrások kiapadásával kapcsolatos aggályokat. Később pedig a nap- és szélenergia robbanásszerű fejlődése és a napelemek, szélturbinák egyre olcsóbbá válása átmenetileg minden mást elhomályosított a zöld energetikában.
Most viszont új lehetőségek állnak a geotermikus energia kihasználása előtt. A nagy elektromos energetikai hálózatokban egyre problémásabb az időben változó termelésű erőművek kezelése: vagy az energia tárolását kell megoldani, vagy stabilan termelő új erőművekre van szükség. Az olajiparban pont a palaolaj-forradalom során kialakult fúrási technológiai megoldások ugyanakkor lehetővé teszik olyan új módszerek alkalmazását is, mint az Eavor technológiája. A geotermikus erőművek további előnye, hogy alig foglalnak el helyet a felszínen, így telepítésük ideális lehet sűrűn lakott területeken vagy akár napelemfarmok alatti. szélturbinák közötti tereken.
Az Eavor kommunikációjának egyik legfontosabb üzenete, hogy módszerük nem lelőhelyek felkutatására és feltárására alapozott technológia, mint az olaj- vagy a gázkitermelés. A csőkígyós geotermikus erőmű (megfelelő környezeti adottságok esetén, persze) nagyjából bárhol megvalósítható és igény szerint méretezhető beruházás, teljesítménye pedig napon és éven belül is stabil, tervezhető.
Az Eavor tevékenysége iránt a Shell is érdeklődik, de friss hír, hogy a Chevron és a BP is beszállt a fejlesztésbe, egy 40 millió dolláros tőkeinjekcióval. A BP elnökhelyettese azzal indokolta a beruházást az Eavor fejlesztésébe, hogy a fosszilis energiahordozókról megújulókra váltó energiavállalat az egyre bővülő szél- és napenergia portfólió mellett ebben a szegmensben is szeretné megvetni a lábát.

        
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR