Hamburger Hochbahn, Hamburg legnagyobb helyi tömegközlekedési szolgáltatója. A vállalat az alsterdorfi negyedben található buszraktárát szeretné a Siemens Smart Infrastructure céggel együttműködve elektromos töltési technológiával felszerelni.
A társaság azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az évtized végére teljes, 1000 buszból álló flottáját átalakítja kibocsátás-mentes és klímabarát járművekké. A járműbeszerzéssel párhuzamosan zajlik a depó infrastruktúrájának átalakítása is.
A Siemens a buszpályaudvar hat parkolójából kettőt szerel fel összesen 96 töltőállomással, közép- és kisfeszültségű technológiával. Az üzemeltetés a tervek szerint 2021 nyarán kezdődik.
Az összesen 240 beállóval rendelkező elektromos pályaudvar az egyik legnagyobb és legmodernebb ilyen létesítmény lesz az elektromos buszok számára Európában.
"Az autóbuszpályaudvarok szükséges töltési infrastruktúrával való felszereléséhez fontos, hogy rendelkezzünk egy teljes megoldás-szállító partnerrel mely jövőbiztos töltési infrastruktúrát tud nyújtani az összes szükséges elektromos alkatrésszel és szolgáltatással együtt" - mondta el Bastian Schmidt a Hamburger Hochbahn infrastruktúra elektromobilitási projektvezetője.
Az első megrendelés parkolónként 48 darab Sicharge UC 200 töltőállomást tartalmaz CCS töltőcsatlakozókkal, közepes és alacsony feszültségű technológiát, valamint ötéves szolgáltatási szerződést. Minden töltőállomás kapacitása 150 kilowatt, és folyamatosan töltik majd a buszokat, amikor azok éppen nem üzemelnek.
A töltéstechnika egy technológiai vezérlőközpontban található, az egyes parkolóállomások tetején. A töltőkábelt a tető mentén vezetik közvetlenül a töltőállomásokhoz. Ez lehetővé teszi, hogy a depóban található tereket teljes egészében a buszok parkolására használhassák fel.
„A jövőbiztos és könnyen frissíthető infrastruktúra mellett a töltéstechnológia integrálásakor fontos a helytakarékosság, különösen a városi infrastruktúrában. Ebben a projektben a tetőtéri telepítés volt a megfelelő megoldás ”- tette hozzá Jean-Christoph Heyne, a Siemens Smart Infrastructure Jövőbeli hálózatok divíziójának vezetője.
„A töltőállomásokat Portugáliai gyárunkban kizárólag megújuló energiaforrásokból származó energia felhasználásával gyártják. Ezért aztán fenntartható módon előállított technológiát szállítunk fenntarthatóbb városok számára.”
A 45 ezer négyzetméteres alapterületű alsterdorfi buszpályaudvart 2019 áprilisában nyitotta meg a Hamburger Hochbahn. Németországban ez az első olyan buszpályaudvar, melyet kizárólag emissziómentes autóbuszok számára terveztek. A jövőben egy tervezett bővítés után a buszok már hat parkolóban kapnak majd itt zöld villamos energiát.
(Forrás: Siemens Kép: Siemens)