A Google Fotók divíziója friss, csak előfizetők által megkapott e-mailt küldött az új, prémium előfizetőknek szánt szerkesztési funkciók bemutatásával, melyek a Google One szolgáltatásért fizető felhasználók számára állnak majd rendelkezésre. Az e-mailben ugyanakkor - majdhogynem a sorok között - finoman felhívták a csoport figyelmét arra is, hogy tárhely-kvótájuk nagyobb részét lehetőleg úgy használják fel, hogy a magas minőségű fénykép-feltöltésekről (high quality) az eredeti minőségű opcióra (original quality) váltanak, vagy súlyosnak tűnő következményekkel nézhetnek szembe. Az e-mail szövege szerint:
„Az eredeti minőségű fotók őrzik meg a legtöbb részletet, és teszik lehetővé a képek nagyítását, kivágását és kinyomtatását a legkevesebb pixeleződéssel.”
Bár ez az állítás objektíve igaz, ám ellentmond annak, amit a vállalat a múltban állított a “magas minőségű” opcióról. A 2015-ös indításkor Anil Sabharwal, a Google Fotók készítője megígérte, hogy a “magas minőségű” feltöltések az eredeti fotókhoz képest „majdnem azonos vizuális minőséget” kínálnak majd.
A Google mostani levelében azonban már látszólag hatalmas minőségbeli különbségre figyelmeztetnek a két beállítás között, és azt szeretnék, ha külön fizetnénk is ezért. Úgy tűnik, hogy az „eredeti minőség” most hirtelen olyan jellemzővé vált, amiért a felhasználóknak külön is fizetni kell.
A magas minőségű fényképek felső felbontás-határa ma 16 megapixel, videók esetében pedig 1080p felbontás a limit, és 2021 júniusáig ezek ingyenesen tárolhatók a Google szolgáltatásában. Az eredeti minőségű feltöltések viszont bármilyen felbontásúak lehetnek amire csak a fényképezőgépet beállították, ami gyakran nagyobb fájlokat jelent, meghaladva a fenti határokat. Ezek a nagyobb fájlok már a felhasználók tárhely-kvótájának terhére foglalják a kezdeti 15 GB-os ingyenes Google One tárhelyet.
A Forbes szerint nem kell aggódnunk a minőségromlás miatt, mivel a Google által közzétett minta-fénykép (a madár) abszolút nem reprezentatív a két minőségbeállítás közötti különbség tekintetében, sőt, a legtöbb ember valószínűleg észre sem veszi majd a különbséget. Ennek indoklása, vagy egyéb mintául szolgáló fénykép-párokkal való alátámasztása mindenesetre elmarad, és a Google sem ígért ilyen optimista végkifejletet az emlegetett e-mailben.
(Forrás: Forbes Kép: Pixabay)