Ha kell motor, ha kell paripa a Kawasaki új kecskerobotja

2022 / 03 / 15 / Palotai Nándor
Ha kell motor, ha kell paripa a Kawasaki új kecskerobotja
A Kawasaki új robotjához képest szinte egy csivavának tűnik Spot, a Boston Dynamics robotkutyája. Kérdéses azonban, hogy mennyire lehet komolyan venni egy robotizált kecskerobogót.

A Kawasaki elsősorban a jó minőségű motorkerékpárjairól híres, így keveseknek jut eszébe, hogy a vállalat a robotika területén is jelen van. A Kawasaki a 2015-ben indított Kaleido programja keretein belül fejleszt lábakat használó robotokat, és mint az nemrég kiderült, egyáltalán nem hiába: a vállalat ugyanis egy pár napja, a 2022-es International Robotics Exhibition (iREX) rendezvényen, Tokióban mutatta be a semmihez sem hasonlítható Bex névre keresztelt robotját – számolt be róla a Gizmodo.

A négylábú robot testfelépítését egy hegyi kecskefajta, az Ibex ihlette, és a hagyományosabb elvek mentén született Boston Dynamics robotkutyával ellentétben erre már fel is tud ülni egy ember, ráadásul a robotkecske tarkóján található biciklikormánnyal remekül lehet irányítani a járművet. A Bex összesen 100kg terhet tud cipelni, ami a gyakorlatban bőven elég lehet egy személy és 20-30 kilogrammnyi felszerelés mozgatására.

A kecskerobot egy igazán érdekes tulajdonsága, hogy míg kihívást jelentő, egyenetlen terepen a lábaival boldogul, addig egy kellően sima úton már a térdeinél rögzített kerekeken gurulhatna, egyfajta elektromos robogóként működve. A robot felső része moduláris felépítésű, így könnyen átalakítható személyszállító elektromos paripából teherszállító lábastalicskává, de akár még a poligonokba zárt kecsketorzót is le lehet szerelni.


Itt még a csinos LED-ek nélkül, tesztelés közben

A robotkecskét tervezői elsősorban könnyű teher cipelésére, illetve járőrözési feladatokra szánják. Az IEEE Spectrum a robotról szóló cikkében idézi a fejlesztés vezetőjét is, aki több hasznosítási területet is felvázolt az eszköz számára: a Bex alkalmas lehet különböző anyagok mozgatására építkezéseken, cipelhetné a terményt, amit a gazdálkodók leszednek a földjeiken, de elláthatna járőrözési feladatokat is különböző létesítményekben.

Őrzési és járőrözési feladatokra robotokat alkalmazni már nem a távoli jövő, sokkal inkább a jelen: Spot, a Boston Dynamics robotkutyája már hivatalosan is munkába állt a Hyundai gyáraiban, mint járőr, illetve az Egyesült Államok különleges egységeinél is szolgálatba lépett, bár a tömegoszlatás egyelőre még nem tartozik a munkakörébe. A Kawasaki egyébként nem csak a négylábú robotok tekintetében vette fel a versenyt a Boston Dynamics fejlesztéseivel, hanem a kétlábú robotokéban is, hiszen a motorokról elhíresült vállalat szintén rendelkezik már saját, kétlábú robottal is, bár ez utóbbitól néhány bátorító integetésen kívül túl sokat még nem láthattunk. Mindenesetre félelmetes belegondolni abba, hogy mi mindenre lenne képes együtt egy robotkecske egy másik, humanoid robottal a nyeregben.

(Fotó: Kawasaki Robotics)

Ki felelős a robot tetteiért? Három nagy robotikai vállalat CEO-ja válaszol Pontosan ki, és milyen mértékben felelős az egyre növekvő számú robot viselkedéséért, és hogyan kell kordában tartani őket? A világ legmenőbb robotikai cégei közül három vezetője mondja el véleményét arról, hogy vajon mi vár ránk.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.