Ha nem nézzük, egyszerűen összehajtogatja magát a 70 millió forintos luxustévé

2024 / 01 / 12 / Bobák Áron
Ha nem nézzük, egyszerűen összehajtogatja magát a 70 millió forintos luxustévé
Az osztrák C Seed által a CES-en bemutatott N1 csaknem három és fél méteres képátlóval rendelkezik, és ez még nem is a legnagyobb modell a gyártó kínálatában.

Az elmúlt években egyre erősebben érzékelhető trend, hogy ahogy a televíziók képernyői egyre nagyobbra nőnek, a gyártók is egyre több energiát fektetnek bele, hogy a lakást uraló nagy fekete téglalapot valahogyan eltüntessék - vagy legalábbis észrevétlenebbé tegyék. Ennek a leghétköznapibb formája, hogy ma már számos tévén kikapcsolt állapotban is megjeleníthetünk fényképeket és festményeket, de nem ritkák az ennél drasztikusabb megoldások sem: a Samsung például évek óta gyárt olyan tévéket, amelyek megjelenésükben egy képkeretet idéznek, az LG feltekerhető tévével igyekszik száműzni a képernyőt a nappaliból, a legújabb trend pedig az átlátszó tévé, amelyből a napokban megrendezett Las Vegas-i CES-en többet is bemutattak.

Ugyanezen a rendezvényen mutatkozott be a C Seed legújabb tévéje is, ami ugyan nem átlátszó, ennek ellenére tökéletesen láthatatlanná tud válni, amikor éppen nem használják. Az N1 névre keresztelt készülék ugyanis több MicroLED panelből áll össze, így a tévé a kikapcsolás után egyszerűen összehajtogatja magát, majd visszahúzódik a leginkább egy absztrakt műalkotásra emlékeztető talapzatába.

Aki követi az osztrák cég munkásságát, azoknak ez persze nem teljesen újdonság, hiszen a luxuskategóriás termékekben utazó gyártó már eddig is készített hasonló termékeket, például jachtokra. Ezek a tévék természetesen egytől-egyig méregdrágák és egyedi megrendelésre készülnek, így nem csoda, hogy a cég képviselője a Cnetnek nyilatkozva azt mondta, hogy az elmúlt tíz évben mindösszesen csak 200 tévét adtak el, a megrendelőknek pedig átlagosan nagyjából fél évet kell várniuk, mire kézhez kapják a készüléket.

Ez várhatóan az N1 esetében sem lesz másképp, amelynek a CES-en bemutatott, 137 colos (azaz 348 centiméteres) képátlójú változata kereken 200 ezer dollárba, vagyis nagyjából 70 millió forintba kerül. A tévé emellett még három másik kivitelben kerül forgalomba: a készülék kültéri változata 40 ezer dolláros felárral rendelhető, a kisebb, 103 colos képátlójú modellért 110 ezer dollárt kell kifizetnie a vásárlóknak, a 165 colos verzió pedig 300 ezer dollárt kóstál.

Ennyi pénzért természetesen a tulajdonosoknak már igazán exkluzív élményben lehet részük, ami nem csak az automatikusan összecsukódó panelekben, hanem a tévé kép- és hangminőségében is megmutatkozik. A MicroLED technológiának köszönhetően a készülék színhűsége és fényereje is kiemelkedő - utóbbi a gyártó szerint eléri a 4000 nitet -, emellett a tévé támogatja a HDR10+ szabványt is, a képfrissítési rátája pedig 3840Hz. A panelek pontos illeszkedéséről az úgynevezett Adaptive Gap Calibration gondoskodik, amely szenzorok segítségével illeszti egymáshoz a képernyő moduljait, így a Cnet munkatársának beszámolója szerint tévézés közben teljesen észrevehetetlen, hogy a képernyő valójában nem egyetlen panelből áll.

Az audiovizuális élményt a tévébe épített két darab 100 wattos hangszóró valamint az ezeket kiegészítő mélynyomó teszi teljessé, amely teljes térhangzást biztosít, így különálló hangrendszerre már nincs is szükség a tökéletes házimozi-élményhez.

(Fotó: C Seed)

Átlátszó tévékkel futnak neki 2024-nek a világ legnagyobb tévégyártói A Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n a Samsung és az LG is bemutatott egy átlátszó tévét, a két koreai elektronikai óriás azonban egészen más megközelítéssel futott neki az új termékkategóriának.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Atombombát robbantott a Meta a chatbotok háborújában
Atombombát robbantott a Meta a chatbotok háborújában
A Facebook anyavállalata tavaly szeptemberben mutatta be a Meta AI-t, ami a legutóbbi frissítéssel már teljes értékű kihívójává vált a ChatGPT-nek, a Gemininek és a Claude-3-nak.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.