Hamarosan kender- és kávésejt-szállítmány landolhat a Nemzetközi Űrállomáson
2019 / 12 / 17 / perei.dora
A Front Range Biosciences nevű mezőgazdasági-technológiai vállalat a SpaceCells USA-val és a Coloradói Egyetem munkatársaival karöltve vizsgálja majd, milyen hatást gyakorol az űr a kultúrnövényekre. Munkájuk során a csapat felméri továbbá azt is, hogy miként befolyásolja a mikrogravitáció a sejtek génkifejeződését, illetve a lehetséges mutációkat.

A Cision közleménye szerint a fellőtt mintákat harminc napig speciális inkubátorban tárolják, az eszköz belső körülményeit pedig a Földről ellenőrzik. Később a sejteket visszaszállítják szakértői állapotfelmérésre. Amennyiben az űrben mutáció történik, az alighanem a Földön is fennmarad, melynek akár komoly kereskedelmi hasznát vehetik a jövő növénynemesítésben.

Kutatásuk elsődleges célja a különleges, űrbéli stressz okozta hatás a növények fejlődésére, míg a további vizsgálatokkal a későbbiekben ellenállóbb növényeket is találhatnak, melyek fontos szerepet tölthetnek be a klímaváltozás korában. Hozzátették, idővel több hasonló minta feljuttatását tervezik, hogy az asztronauták a növekedési fázis valamennyi stádiumában mintát vehessenek a növényekből, amiket aztán külön-külön is elemezhetnek.

Reggie Gaudino, a vállalat fejlesztési igazgatója külön kiemelte, hogy kísérletük haszna leginkább a Földön érvényesülhet, hiszen ha sikerrel járnak az ellenállóbb kender- és kávéfélék nemesítése során, akkor telepítésük olyan helyeken is megoldható lesz, ahol korábban elképzelhetetlennek tűnt.

Előbbit főként a gyógyászatban egyre szélesebb körben használt kannabidiol (CBD) előállítása miatt vizsgálják, utóbbit pedig többek között a kávéfogyasztók legnagyobb örömére, hiszen a vadon élő cserjék rohamosan pusztulnak, a klímaváltozás miatt a termelés visszaszorul, az igény viszont egyre nagyobb a kávé iránt.

AKCIÓS ÚJ ÉPÍTÉSŰ LAKÁSOK BUDAPESTEN AKÁR 27 915 000 Ft-tól. TÉLI AKCIÓ A CORDIÁTÓL
Legyen a leggyorsabbak között, és szerezze meg álmai otthonát egyedülálló kedvezménnyel! 2020. december 31-ig kiemelt kedvezménnyel, akár 9% árelőnnyel vásárolhatja meg az ideális lakást kínálatunkból.
Először vagy itt? Ez itt a Rakéta!
Olvasd el főszerkesztőnk beköszönőjét, mire számíthatsz tőlünk!