Egyre több hír érkezik arról, hogy a vásárlók és a gyártók is óvatosabbak azzal kapcsolatban, hogy mennyire gyorsan váltanak illetve térnek át az elektromos autókra. Előbbiek gyakran arra hivatkoznak, hogy tartanak a belső égésű motorokhoz képest rövidebb hatótávoktól, illetve lassabb töltéstől - ami az autóipart is arra készíteti, hogy visszavágja az EV-átállást illető terveit. De azért jó híreket is hallani az elektromos modellek képességeiről:
a Mercedes CLA prototípusa 3 716 kilométert tett meg egy nap alatt, és ehhez mindössze hat órát és negyven percet állt a töltőnél.
A különös tesztről az Ars Technica számolt be; a cikkjük emlékeztet rá, hogy a németek már két éve képesek voltak arra, hogy több mint ezer kilométert csikarjanak ki EQXX nevű koncepcióautójukból, változatos közutakon, 87 km/h átlagsebességgel.
A CLA-t ezzel szemben egy tizenkét és fél kilométeres pályán járatták körbe-körbe Nardòban, ahol a korábbi csúcstartó Porsche Taycan 2019-ben 3 425 kilométert tett meg egy nap alatt, 195 és 215 km/h közötti tempóval. Ez óránként 142 kilométernyi út, a töltésre szánt idővel együtt.
A rekordot most a Mercedes 291 kilométerrel tornászta feljebb: a CLA 3 716 kilométert tett meg, ami óránként több mint százötven kilométer - igaz, a Taycannál lassabban, 153 km/h-s sebességgel. Ehhez négyszáz percnyi töltésre volt szükség. Ha abból indulunk ki, hogy egy felkészültebb vezető kényelmesen letudja egy nap alatt ennek a távolságnak negyedét, 929 kilométert, akkor ahhoz mindössze száz percnyi töltés társulna. Persze itt nem kellett várakozni, fizetni, és így tovább, de ezeket a számokat látva már nem tűnik elrugaszkodottnak, hogy pár év múlva egy EV-vel induljunk el a tengerparti nyaralásra. Ugyanakkor a Mercedes, az iparági trendeknek megfelelően, végül egy benzines, lágy hybrid modellt is készít a CLA-ból. Érdekesség, hogy míg az elektromos modell hajtásláncát, először a történetükben, ők maguk fejlesztették, addig a benzines motor egy Geely-Renault koprodukció eredménye lesz.
(Fotó: Mercedes-Benz USA)