Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes

2024 / 11 / 19 / Pőcze Balázs
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Még meg sem jelent, de már különös próbatételnek vetették alá a Mercedes CLA következő kiadását: huszonnégy órán át mentek vele körbe-körbe az olaszországi Nardò körpályán. Az autó jobban teljesített, mint az eddigi csúcstartó Porsche Taycan.

Egyre több hír érkezik arról, hogy a vásárlók és a gyártók is óvatosabbak azzal kapcsolatban, hogy mennyire gyorsan váltanak illetve térnek át az elektromos autókra. Előbbiek gyakran arra hivatkoznak, hogy tartanak a belső égésű motorokhoz képest rövidebb hatótávoktól, illetve lassabb töltéstől - ami az autóipart is arra készíteti, hogy visszavágja az EV-átállást illető terveit. De azért jó híreket is hallani az elektromos modellek képességeiről:

a Mercedes CLA prototípusa 3 716 kilométert tett meg egy nap alatt, és ehhez mindössze hat órát és negyven percet állt a töltőnél.

A különös tesztről az Ars Technica számolt be; a cikkjük emlékeztet rá, hogy a németek már két éve képesek voltak arra, hogy több mint ezer kilométert csikarjanak ki EQXX nevű koncepcióautójukból, változatos közutakon, 87 km/h átlagsebességgel.

A CLA-t ezzel szemben egy tizenkét és fél kilométeres pályán járatták körbe-körbe Nardòban, ahol a korábbi csúcstartó Porsche Taycan 2019-ben 3 425 kilométert tett meg egy nap alatt, 195 és 215 km/h közötti tempóval. Ez óránként 142 kilométernyi út, a töltésre szánt idővel együtt.

A rekordot most a Mercedes 291 kilométerrel tornászta feljebb: a CLA 3 716 kilométert tett meg, ami óránként több mint százötven kilométer - igaz, a Taycannál lassabban, 153 km/h-s sebességgel. Ehhez négyszáz percnyi töltésre volt szükség. Ha abból indulunk ki, hogy egy felkészültebb vezető kényelmesen letudja egy nap alatt ennek a távolságnak negyedét, 929 kilométert, akkor ahhoz mindössze száz percnyi töltés társulna. Persze itt nem kellett várakozni, fizetni, és így tovább, de ezeket a számokat látva már nem tűnik elrugaszkodottnak, hogy pár év múlva egy EV-vel induljunk el a tengerparti nyaralásra. Ugyanakkor a Mercedes, az iparági trendeknek megfelelően, végül egy benzines, lágy hybrid modellt is készít a CLA-ból. Érdekesség, hogy míg az elektromos modell hajtásláncát, először a történetükben, ők maguk fejlesztették, addig a benzines motor egy Geely-Renault koprodukció eredménye lesz.

(Fotó: Mercedes-Benz USA)

Öt perc töltéssel ígér 160 kilométeres hatótávot egy új akkumulátortechnológia Az izraeli StoreDot azt állítja, hogy sikerült megoldaniuk egy nagyon komoly akadályt az elektromos autók töltésében.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.