Az online elérhető oldalt két hazai cég fejlesztette: a Helix Consulting és a CBRE Magyarország, és egyetlen hátránya, hogy csak a budapesti és a Pest megyei plázák, hipermarketek és bevásárlóparkok forgalmát ellenőrizhetjük a segítségükkel. Igaz ugyanakkor, hogy a nagyobb fővárosi központok mindegyike fellelhető a Mammuttól kezdve a MOM Parkon át a Pesti úti Tescóig. Az alkalmazás elvileg naponta frissül.
Az ezen a linken elérhető oldal használata egyszerűbb nem is lehetne: egy legördülő menüből kiválasztjuk a minket érdeklő bevásárlóközpontot, és erre kapunk egy táblázatot amelyen napokra és órákra bontva figyelhetjük a látogatottságot. Számokat nem látunk, ehelyett az oldal színekkel jelöli a forgalom sűrűsödését: a gyérebben látogatott órák világosabb sárgák, és minél nagyobb a tömeg az adott időszakban, annál sötétebb narancsszín látható az adott rubrikában. A sajtóközlemény szerint a LocSight néven futó kereskedelmi-térinformatikai szolgáltatás jelenleg Európában is egyedülálló.
Az én közelemben a Mammut található, és a táblázatban látható adatok nagyjából megfelelnek a tapasztalataimnak a helyről: én sem a narancssávokban járok oda. A felület tehát nagyon hasznos, hiszen nem csak a tömegben nyomorgást kerülhetjük el, de a fertőzés kockázatát is csökkenthetjük.
(Címlapkép/nyitókép: Pixnio)