A vásárlók többsége bevállalná adatai elvesztését némi karácsonyi engedmény reményében

2020 / 11 / 26 / Perei Dóra
A vásárlók többsége bevállalná adatai elvesztését némi karácsonyi engedmény reményében
Európa nagy részének alaposan vissza kell fognia kiadásait a koronavírus-világjárvány okozta elbocsátások miatt, ezért, na és persze a személyes távolságtartási előírások eredményeképp idén kevesebb időt töltünk az üzletekben, legalábbis fizikailag.

Egy friss kutatás szerint azonban a fogyasztók hajlandóak nagyobb kockázatot vállalni a személyes adataikkal kapcsolatban, hogy idén karácsonykor pénzt spórolhassanak. A Kaspersky elemzése alapján a vásárlók nyolcvannégy százaléka megadja személyes adatait, például az e-mail címét és a telefonszámát az eladóknak a nagyobb árengedmény reményében.

Nem csitulnak az e-mailes támadások Az elektronikus levelezés továbbra is a rosszindulatú programok terjesztésének egyik leghatékonyabb és legelterjedtebb csatornája. A támadások katasztrofális következményekkel járhatnak, különösen akkor, ha együttműködési eszközökbe is sikerül behatolniuk a támadóknak. De mire kell még vigyázni egy erős jelszó használatán túl?

A felmérés résztvevőinek csupán huszonöt százaléka tud arról, hogy a karácsonyi vásárlások és a nagy akciók időszakában gyakoribbak az átverések, ezért ők nem is kockáztatnak. A válaszadók tizenhét százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy a biztonsági kockázatok elkerülése érdekében csak ismert márkáktól vásárol. A Kaspersky tanulmányából az is kiderül, hogy

nagyon kevesen vannak tudatában annak, milyen problémákkal járhat, ha nem elég óvatosak az online vásárlásokkor.

Különösen ha azt vesszük, hogy az ünnepi időszakban mindig megszaporodnak az adathalász átverések. A válaszadók harminchárom százaléka mondta például azt, hogy nem vásárolnak gyanús weboldalon, és még ennél is kevesebben (huszonkilenc százalék) gondolják úgy, hogy tisztában vannak az ismeretlen márkák által ajánlott, később esetleg átverésnek bizonyuló hatalmas árengedmények jelentette potenciális biztonsági kockázatokkal. David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója szerint az online vásárlás sokak számára rendkívül csábító, és hatékony módszere a pénzköltésnek. Szinte naponta landolnak remek akciókról és kedvezményekről szóló levelek a postafiókunkban, pár kattintás után pedig a vásárolt termék már úton is van lakásunk felé anélkül, hogy egyáltalán felálltunk volna a kanapéról.

Ez azonban még a legjobb esetben is kockázatos vállalkozás lehet.

Miközben a különféle márkák már hetekkel az online kereskedők számára az egyik legforgalmasabbnak jósolt Black Friday és ünnepi vásárlási időszak előtt szezonális akciókat hirdetnek meg, a csalók a szokásosnál is erősebben készülnek a mit sem sejtő fogyasztók kihasználására. Hozzátette: a kísértés az év összes nehézsége ellenére is nagy lehet, hiszen sokan pont emiatt is szeretnék a lehető legtöbbet kihozni az ünnepekből. A szakértő alábbi tanácsait érdemes megfogadni, ha szeretnénk zökkenőmentesen átvészelni az előttünk álló időszakot.

Jelszó: a tudatosság

Csak legális online áruházakban vásároljunk, és egy linkre kattintás helyett inkább magunk gépeljük be a címet vagy válasszuk ki a könyvjelzők közül. A böngésző címsávjában ellenőrizzük továbbá a felkeresni kívánt weboldal hitelességét és biztonságát. A vásárlásokat biztonságos fizetési módozatokat használva végezzük,

a tranzakciókat hitelkártyával vagy megbízható pénzügyi szolgáltatásokon keresztül bonyolítsuk, hogy azok végig védelmet élvezzenek.

Ellenőrizzük a kedvezményeket: ha e-mailben vagy SMS-ben kapunk árengedményt, ellenőrizzük a küldő vagy a webes hivatkozás hitelességét, mielőtt rákattintanánk. Mindig tartsuk naprakészen a készülék szoftverét és a rajta futó alkalmazásokat, és védjük a készülékeinket megbízható internetes vírusirtóval. Gondoskodjunk jelszavaink kezeléséről: a jelszókezelők használatával több eladónál biztonságosan vásárolhatunk, ugyanis a jelszókezelő úgy tárolja biztonságosan a hitelesítési adatokat, hogy azok minden online fiókunknál egyediek legyenek.

Ez is érdekelhet:

Sok pénzt bukhatunk, ha letöltöttük ezeket az alkalmazásokat

Nem is gondolnánk, hányféleképpen ellophatják netes személyazonosságunkat

A Google tippjei koronavírus-csalások ellen

(Fotó: Getty Images Hungary, Pixabay)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.