Helyből felszálló elektromos repülőflottát vásárol az UPS, 2024-ben már repülhetnek
2021 / 04 / 21 / Justin Viktor
Helyből felszálló elektromos repülőflottát vásárol az UPS, 2024-ben már repülhetnek
Az elektromos repülőgépek jelentik a légi szállítás jövőjét akár utas-, akár teherszállítás a feladat. Az UPS gyorsposta vállalat is beáll a sorba, 150 elektromos függőlegesen fel és leszálló, úgynevezett eVTOL repülőgép vásárlási opció lekötésével a Beta Technologies amerikai vállalatnál.

UPS Flight Forward részleg

Az első 10 repülőgép legkorábban 2024-ben érkezhet meg és az UPS Flight Forward nevű drón-részlegében üzemeltetik majd őket. A vállalat választása az ALIA-250 elektromos repülőgépre esett, melynek 635 kg a teherbírása, 402 kilométer hatótávolsággal rendelkezik, és 274 km/h szállítási sebességet képes elérni. 

"Ezek az új repülőgépek hatékonyabb működést hoznak üzleti tevékenységünkbe, megnyitják az új szolgáltatások lehetőségeit, és alapjául szolgálnak majd azon a jövőbeni megoldásainknak, melyekkel csökkenthetjük a légi és a földi üzemelésünk károsanyag kibocsátását" - mondta el Juan Perez, a UPS információs és műszaki vezetője.

A gépnek hat üléses utasszállító, és 5,7 köbméteres raktérrel rendelkező teherszállító változata is létezik. Négy rögzített, függőlegesen álló propeller szolgálja az emelkedést, és egy tolóáramú propeller a faroknál a vízszintes irányú haladást. Az akkumulátorok töltési ideje 1 óra.

Az UPS célja „bizonyos kiszervezett kis és közepes piacok légi szolgáltatásainak bővítése.” A gépek az UPS telephelyek között repülhetnek majd, lehetővé téve a gyorsabb és olcsóbb szállítási módot, a csomagok kisebb piacokra történő szállításához - nyilatkozta a vállalat.

Paradigmaváltás

"A meglévő UPS-telephelyeken rendelkezésre álló viszonylag kis területeket is mikro légi-ellátó hálózattá alakíthatjuk a hagyományos repülőgépek zaj-, vagy üzemi kibocsátás terhelése nélkül" - mondta Kyle Clark a Béta alapítója és vezérigazgatója.

Amikor a közvetlen meghajtású elektromos meghajtórendszer léghűtéses motorjainak akkumulátorai töltést igényelnek, a gép egy többfunkciós töltőpadra szállhat le, melyben vezérlőközpont és pihenőhely is található a leszálló fedélzet alatt. A Beta repülőgépe márciusban teljesítette első 50 kilométeres tesztrepülését.

Az Egyesült Államok Szövetségi Légiközlekedési Hatósága 2019-ben adta ki az UPS Flight Forward részére a "Part 135" működési tanúsítványt, aminek birtokában látóhatáron túli, bevételt generáló csomagszállítási repüléseket hajthat végre drónok segítségével. A részleg jelenleg az M2 quadrocopter drónt üzemelteti, ami 2,26 kg hasznos terhet vihet magával.

(Forrás: Flightglobal Kép: BETA tech.)

Ez is érdekelhet:

Szuperszonikus katonai vadászrepülő-drónok az égen A Kelley Aerospace nevű szingapúri székhelyű repülőgép-gyártó vállalat szuperszonikus sebesség elérésére alkalmas harci drónt fejlesztett.

A Ferrovial és a Lilium már építik az USA légitaxi repülőtereit, azaz vertiportjait Miközben nagy sebességgel közeledik az elektromos légiközlekedés kora, és számos cég verseng az ehhez szükséges légitaxik kifejlesztéséért, kellenek ehhez a nagy változáshoz repülőterek, illetve vertiportok is.

Az USA repülő repülőgép-anyahajókat építene, drónokkal a fedélzeten A hatalmas amerikai repülőgép-hordozók a mai eszközökkel könnyen felderíthetők, és már Kínának és Oroszországnak is van olyan manőverező ballisztikus rakétája melyeket „hordozógyilkosnak” becéznek. Kellett hát egy új terv, egy megfelelő válasz.

 


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.