A Ferrovial és a Lilium már építik az USA légitaxi repülőtereit, azaz vertiportjait

2021 / 02 / 07 / Justin Viktor
A Ferrovial és a Lilium már építik az USA légitaxi repülőtereit, azaz vertiportjait
Miközben nagy sebességgel közeledik az elektromos légiközlekedés kora, és számos cég verseng az ehhez szükséges légitaxik kifejlesztéséért, itt az ideje a kiszolgáló infrastruktúrával is foglalkozni. Kellenek hozzá például repülőterek, illetve vertiportok.

Nagyszabású állomásépítés

A Ferrovial, a világ egyik legnagyobb infrastruktúra-üzemeltetője, a Lilium pedig egy teljesen elektromos, meghajtással történő vertikális felszállásra és leszállásra képes eVTOL repülőgépet és szolgáltatást fejlesztő német légi-közlekedési vállalat. A két cég most keretszerződésben állapodott meg egy legalább tíz vertiportból álló hálózat kiépítéséről. A nulla szén-dioxid-kibocsátású infrastruktúra és szolgáltatások lefedik a stratégiai helyszíneket Florida minden nagyobb városában. A partnerség hatékony és környezetbarát alternatív közlekedési hálózattal kívánja összekötni Florida különböző pontjait.

A vertiportok vagyis a légitaxi állomások kulcsfontosságú elemei az eVTOL repülésben rejlő innovációs lehetőségek kiaknázásának, alapvetően szükségesek az infrastruktúra biztosításához, a leszálláshoz, az újratöltéshez és az utasokkal való felszálláshoz.

A Ferrovial és a Lilium kikötői létesítmények megtervezésében és kivitelezésében is együttműködnek majd, és persze az utasszállítási céllal épített veritportok üzemeltetésében és karbantartásában. Az első konkrét Dél-Floridai helyszínt nemsokára, 2021 tavaszán jelentik be.

Kibocsátás-mentes utazás

Daniel Wiegand a Lilium vezérigazgatója és társalapítója elmondta: „A Ferrovial társasággal folytatott partnerségünk a repülési infrastruktúra fejlesztése érdekében kritikus lépés a regionális légi mobilitás lehetőségeinek kiaknázásában, hogy nagy sebességű, megfizethető, károsanyag-kibocsátás-mentes utazást kínálhassunk az emberek millióinak. Amint felgyorsítjuk bevezetési terveinket, a Lilium elkötelezett amellett, hogy partnerségre lépjen az ipar vezetőivel, párosítva erősségeiket és tapasztalataikat a mi repülőgép-technológiánkkal és utas-kiszolgálási infrastruktúránkkal. Izgatottan várjuk, mit fogunk együtt elérni.”

Dr. Remo Gerber, a Lilium üzemeltetési vezérigazgatója hozzátette: „Floridában életre kelhet az a stratégiánk, hogy a nagysebességű közlekedési hálózatokat eljuttassuk egy egész régióhoz, és a Ferrovial ideális partner, páratlan szakértelemmel a repülőtérépítésben és üzemeltetésben. Majdnem mind a 20 millió floridai lakos 30 percen belül él majd egy vertiportunktól, és a “napfény állam” 140 millió évi látogatója nagy utazási sebességű opciót kap majd úticéljához.” A Lilium Jet fenntarthatóbb és kényelmesebb megoldást kínálhat, mint a mai opciók.

Az alacsony zajszintű elektromos hajtóművek azt is lehetővé teszik, hogy a Lilium vTOL-ok sűrűn lakott városi területeken működjenek, az eddigieknél nagyobb távolságokat teljesítsenek, nagyobb sebességgel, nulla üzemi kibocsátással.

Az időmegtakarítás és a földrajzi kapcsolatok javításával a szolgáltatás jelentős gazdasági növekedést eredményezhet a városok számára, és növelheti az iparhoz, a kultúrához és a természethez való hozzáférést.

A Ferrovial ma 10 milliárd dollár értékű vagyont kezel az Egyesült Államokban. Repülőtereikkel szeretnének a vertiportok és a városi légi mobilitás jövőbeli szereplőivé válni.

A Lilium igazgatótanácsához egyébként csatlakozik Tom Enders, az Airbus korábbi vezérigazgatója, miután néhány hónappal ezelőtt a startup társalapítója felkérte a tisztség betöltésére - derült ki egy január 11-i blogbejegyzésből.

(Forrás: Lilium Kép: Lilium)

Ez is érdekelhet:

Elektromos légitaxik #1 Európában 2025-ig elindulhat a Lilium Németországban már tesztelik és nemsokára százával gyártják az elektromos légitaxikat, amikhez nem kell repülőtér, mivel helyből szálnak fel és le.

Los Angeles városi légimobilitási programot indít, jön a légi tömegközlekedés A nagyvárosi légi közlekedés új formái, főképp emberek szállítására alkalmas önvezető drónokkal már sok helyütt tesztüzemben, vagy bevezetés előtt állnak. A légitaxik a tömegközlekedés új formái is lehetnek. Los Angeles is ezek közé a városok közé tartozik.

Néhány szó az EHang légitaxijának sikere kapcsán az autonóm légiközlekedés kihívásairól Ha a tetőkön landoló városi légitaxik koncepciója életképesnek bizonyul, akkor felsétálhatunk egy magasabb épület tetejére, és átruccanhatunk egy másik állomásra a város túloldalán. Mindeközben kihagyjuk a földi forgalmat és a nyomasztó közlekedési dugókat. De mikor is?


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.