A Ferrovial és a Lilium már építik az USA légitaxi repülőtereit, azaz vertiportjait

2021 / 02 / 07 / Justin Viktor
A Ferrovial és a Lilium már építik az USA légitaxi repülőtereit, azaz vertiportjait
Miközben nagy sebességgel közeledik az elektromos légiközlekedés kora, és számos cég verseng az ehhez szükséges légitaxik kifejlesztéséért, itt az ideje a kiszolgáló infrastruktúrával is foglalkozni. Kellenek hozzá például repülőterek, illetve vertiportok.

Nagyszabású állomásépítés

A Ferrovial, a világ egyik legnagyobb infrastruktúra-üzemeltetője, a Lilium pedig egy teljesen elektromos, meghajtással történő vertikális felszállásra és leszállásra képes eVTOL repülőgépet és szolgáltatást fejlesztő német légi-közlekedési vállalat. A két cég most keretszerződésben állapodott meg egy legalább tíz vertiportból álló hálózat kiépítéséről. A nulla szén-dioxid-kibocsátású infrastruktúra és szolgáltatások lefedik a stratégiai helyszíneket Florida minden nagyobb városában. A partnerség hatékony és környezetbarát alternatív közlekedési hálózattal kívánja összekötni Florida különböző pontjait.

A vertiportok vagyis a légitaxi állomások kulcsfontosságú elemei az eVTOL repülésben rejlő innovációs lehetőségek kiaknázásának, alapvetően szükségesek az infrastruktúra biztosításához, a leszálláshoz, az újratöltéshez és az utasokkal való felszálláshoz.

A Ferrovial és a Lilium kikötői létesítmények megtervezésében és kivitelezésében is együttműködnek majd, és persze az utasszállítási céllal épített veritportok üzemeltetésében és karbantartásában. Az első konkrét Dél-Floridai helyszínt nemsokára, 2021 tavaszán jelentik be.

Kibocsátás-mentes utazás

Daniel Wiegand a Lilium vezérigazgatója és társalapítója elmondta: „A Ferrovial társasággal folytatott partnerségünk a repülési infrastruktúra fejlesztése érdekében kritikus lépés a regionális légi mobilitás lehetőségeinek kiaknázásában, hogy nagy sebességű, megfizethető, károsanyag-kibocsátás-mentes utazást kínálhassunk az emberek millióinak. Amint felgyorsítjuk bevezetési terveinket, a Lilium elkötelezett amellett, hogy partnerségre lépjen az ipar vezetőivel, párosítva erősségeiket és tapasztalataikat a mi repülőgép-technológiánkkal és utas-kiszolgálási infrastruktúránkkal. Izgatottan várjuk, mit fogunk együtt elérni.”

Dr. Remo Gerber, a Lilium üzemeltetési vezérigazgatója hozzátette: „Floridában életre kelhet az a stratégiánk, hogy a nagysebességű közlekedési hálózatokat eljuttassuk egy egész régióhoz, és a Ferrovial ideális partner, páratlan szakértelemmel a repülőtérépítésben és üzemeltetésben. Majdnem mind a 20 millió floridai lakos 30 percen belül él majd egy vertiportunktól, és a “napfény állam” 140 millió évi látogatója nagy utazási sebességű opciót kap majd úticéljához.” A Lilium Jet fenntarthatóbb és kényelmesebb megoldást kínálhat, mint a mai opciók.

Az alacsony zajszintű elektromos hajtóművek azt is lehetővé teszik, hogy a Lilium vTOL-ok sűrűn lakott városi területeken működjenek, az eddigieknél nagyobb távolságokat teljesítsenek, nagyobb sebességgel, nulla üzemi kibocsátással.

Az időmegtakarítás és a földrajzi kapcsolatok javításával a szolgáltatás jelentős gazdasági növekedést eredményezhet a városok számára, és növelheti az iparhoz, a kultúrához és a természethez való hozzáférést.

A Ferrovial ma 10 milliárd dollár értékű vagyont kezel az Egyesült Államokban. Repülőtereikkel szeretnének a vertiportok és a városi légi mobilitás jövőbeli szereplőivé válni.

A Lilium igazgatótanácsához egyébként csatlakozik Tom Enders, az Airbus korábbi vezérigazgatója, miután néhány hónappal ezelőtt a startup társalapítója felkérte a tisztség betöltésére - derült ki egy január 11-i blogbejegyzésből.

(Forrás: Lilium Kép: Lilium)

Ez is érdekelhet:

Elektromos légitaxik #1 Európában 2025-ig elindulhat a Lilium Németországban már tesztelik és nemsokára százával gyártják az elektromos légitaxikat, amikhez nem kell repülőtér, mivel helyből szálnak fel és le.

Los Angeles városi légimobilitási programot indít, jön a légi tömegközlekedés A nagyvárosi légi közlekedés új formái, főképp emberek szállítására alkalmas önvezető drónokkal már sok helyütt tesztüzemben, vagy bevezetés előtt állnak. A légitaxik a tömegközlekedés új formái is lehetnek. Los Angeles is ezek közé a városok közé tartozik.

Néhány szó az EHang légitaxijának sikere kapcsán az autonóm légiközlekedés kihívásairól Ha a tetőkön landoló városi légitaxik koncepciója életképesnek bizonyul, akkor felsétálhatunk egy magasabb épület tetejére, és átruccanhatunk egy másik állomásra a város túloldalán. Mindeközben kihagyjuk a földi forgalmat és a nyomasztó közlekedési dugókat. De mikor is?


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Történet az autóról, ami rádióhullámokból állított elő energiát állítólag
Történet az autóról, ami rádióhullámokból állított elő energiát állítólag
A rádióhullámok a Földön mindenütt jelen vannak – ebből adódik az ötlet, hogy ha ezt energiaként hasznosíthatnánk, akkor nem kellene az eszközeinket tölteni. Ez az elképzelés önmagában nem új, a lépték viszont igen: egy egész autó működtetésére ugyanis sosem tűnt elégnek az így nyerhető energia. Legalábbis nem tűnt annak egészen 2015-ig.
Háromszázezer autón vizsgálták, hogy az elektromos vagy a benzines modellek a megbízhatóbbak
Háromszázezer autón vizsgálták, hogy az elektromos vagy a benzines modellek a megbízhatóbbak
Az amerikai Consumer Reports kutatása szolgált egy-két meglepetéssel.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.