Helyből felszálló légitaxi merev szárnyba épített légcsavarokkal
2021 / 09 / 18 / Rácz Tamás
Helyből felszálló légitaxi merev szárnyba épített légcsavarokkal
Az Atlas Aero légitaxi-megoldása érdekes és elegáns, a prototípus állítólag már jövőre repülni is fog.

Mindenki, aki figyelemmel követi az egyéni személyi mobilitás jövőjével kapcsolatos híreket, érzi már egy ideje, hogy egyre közelebb kerülünk a nagyvárosi légitaxik korához. A helyből felszálló, emissziómentes robotrepülők toronyházak tetejéről röppennek majd fel az égbe és viszik utasaikat dolgukra - bárhová. Azt viszont még senki sem tudja, hogy a sok látványos koncepció közül melyek bizonyulnak majd valóban életképesnek a gyakorlatban.

A német Atlas Aero elképzelése például a multikopterek és a merevszárnyú repülőgépek képességeit ötvözi. A cég a müncheni IAA 2021 mobilitási kiállításra egy, a maga félkészségében is izgalmas makettet vitt ki, ami annyira megragadta a figyelmem, hogy kattintottam pár képet róla és később utánanéztem, hogyan is képzelik ennek a gépnek a jövőjét az alkotók.


A plexigömb a rövid szárnyakkal akkor is érdekes, sci-fiből előbukkant gép lenne, ha nem lenne a különleges szárnymegoldása

Fel- vagy leszállásnál a szárnyba épített csőlégcsavarok dolgoznak, nagy sebességű haladásnál a gép a szárny felhajtóerejére támaszkodik, a tolóerőt pedig a törzs végén lévő légcsavar biztosítja

A kabin még nagyon üres és akad még bőven ergonómiai teendő is, ha a gépből kereskedelmi forgalomba álló légitaxit szeretnének csinálni: nem tűnik túl szerencsés megoldásnak például, hogy az utasnak ilyen rettentően útban van a szárny a ki-beszálláskor

A gép három üzemmódja: a földön behúzott szárnyakkal, kis helyet igényelve gördül maximum 30 km/h sebességgel, felszállásnál a szárny légcsavarjai emelik, haladásnál a tolólégcsavar hajtja

Az Atlas Aero fejlesztői még nem tisztán elektromos, hanem belsőégésű motort is tartalmazó soros hibridhajtást terveznek a prototípusba. A szén-dioxid-semleges üzemet e-fuel használatával biztosítják, a bioüzemanyagból kalkulációik szerint nagyjából öt literre van szükség száz kilométeren. A gép hatótávolsága a tervek szerint mintegy 1500 kilométer, utazósebessége 300 km/h. A fejlesztő csapat úgy tervezi, jövőre sor kerülhet az első tesztrepülésre a prototípussal.

Ez is érdekelhet:

Ezzel az akkumulátorral valóra válhatnak majd a repülő autók Az elektromos repülő autó valójában két innováció egyben, és az eddigi akkumulátorok mellett maradhatna nyugodtan a fikció birodalmában. Azonban a frissen kifejlesztett gyorstölthető lítium-ion cellák használatával akár 80 kilométeres távolságot is megtehetne egy ilyen négykerekű.

Los Angeles városi légimobilitási programot indít, jön a légi tömegközlekedés A nagyvárosi légi közlekedés új formái, főképp emberek szállítására alkalmas önvezető drónokkal már sok helyütt tesztüzemben, vagy bevezetés előtt állnak. A légitaxik a tömegközlekedés új formái is lehetnek. Los Angeles is ezek közé a városok közé tartozik.

A United Airlines már a közeljövőben légitaxikkal szállítja majd utasait a repterekre A United Airlines nem kevesebb, mint 200 repülőtaxit venne, melyekkel már a következő öt év során szeretnék az utasaikat a repülőterekre szállítani.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Jól aludni – a legtermészetesebb dolog a világon vagy kifinomult művészet?
Az alvásterapeuta tippjei az alvás higiéniájáról. A fák közötti és a madárházban való alvásról – a legeredetibb alvóhelyekről. És mit csinál valójában egy alvásszakértő sommelier?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.