Az Axiom Space által szervezett küldetés április 8-án indult el a Nemzetközi Űrállomásra a SpaceX rakétájával, és eredetileg április 18-án kellett volna visszatérnie a Földre, ám a kijelölt landolási zónákban tapasztalható időjárási körülmények miatt a visszaindulást újra és újra el kellett halasztani. Az Endeavour űrkapszula így végül csak április 25-én dokkolt ki az ISS Harmony moduljából, és 16 órával később, magyar idő szerint este 7:06-kor landolt Florida partjainál az Atlanti-óceánban.
Az Ax-1 misszió tagjai ezt biztosan nem bánták, hiszen a küldetés parancsnokát, Michael López-Alegríát kivéve fejenként 55 millió dollárt fizettek a nem mindennapi utazásért, ami így végül egy héttel hosszabb lett a tervezettnél. "Isten hozta önöket újra a Földön. Az Axiom-1 misszió az űrrepülés új korszakának a kezdetét jelöli. Reméljük, élvezték a néhány extra napot az űrben és köszönjük, hogy a SpaceX-et választották" - így üdvözölte a küldetésirányítás a visszatérő asztronautákat a földet érés után. A leszállás pillanatát az alábbi videón, 1:08:39 után lehet megtekinteni.
Ha a misszió tagjai nem is bánták az extra hetet, a NASA-nak elég sürgős volt, hogy az űrhajósok visszatérjenek a Földre, hiszen alig másfél nappal később, magyar idő szerint szerda reggel már indul is a SpaceX másik űrhajója, ami az amerikai űrügynökség három asztronautáját, valamint egy olasz űrhajóst visz az űrállomásra. Mivel az ISS-en az elmúlt 15 napban az Axiom-1 legénységével együtt 11 ember tartózkodott, így a két küldetés semmiképpen sem csúszhatott egybe, hiszen ennyi hely nem áll rendelkezésre az űrállomáson. A Mashable szerint az ISS a legzsúfoltabb napjain is legfeljebb 13 embernek adott otthont, igaz, ez korábban háromszor is előfordult az űrállomás lassan negyed évszázados története során.
(Borítókép: SpaceX)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR