Holdjárót épít a NASA-nak a GM és a Lockheed Martin

2021 / 05 / 27 / Rácz Tamás
Holdjárót épít a NASA-nak a GM és a Lockheed Martin
Az új holdautó önvezetésre is képes lesz és a Hold déli sarkára is eljuthat.

Autógyártó és repülőgépgyártó épít együtt holdjárművet. A General Motors és a Lockheed Martin indított közös projektet egy új holdjáró megtervezésére és legyártására. A gép a NASA Artemis nevű holdi missziójának támogatásához készül. Pontos műszaki paraméterek, látványtervek még nincsenek a kocsiról, de egy image-videó és egy sejtelmes, szép grafika azért már elkészült:

Az amerikai űrügynökség a 2020-as évek közepén esedékes Artemis-küldetéssorozattal kapcsolatban kérte fel az amerikai járműipari nagyvállalatokat, hogy tervezzenek egy olyan eszközt a következő emberes Hold-expedícióhoz, amellyel minden korábbinál nagyobb területet járhatnak majd be az asztronauták. Jó amerikai szokás szerint adtak egy hárombetűs megnevezést is az új járműkategóriának: LTV, azaz Lunar Terrain Vehicle, a nálunk általában quadként emlegetett ATV-k, All Terrain Vehicle-k mintájára.

A NASA-missziókban már fél évszázada segédkező Lockheed Martin természetesen erre a kihívásra is jelentkezett. A számtalan katonai repülőgép és űreszköz gyártója a fejlesztéshez felkérte partnerül a General Motorst, amelynek jelenlegi legfontosabb fejlesztései az elektromos mobilitáshoz és az önvezető autókhoz kapcsolódnak. A GM bevonásának történelmi előzményei is vannak: az 1971-es Apollo 15 küldetés holdjárója, amelyet a Boeing szállított a NASA-nak, szintén az ő közreműködésükkel készül. Az első holdjáró (amit még egy másik hárombetűs rövidítéssel LRV-nek, Lunar Rovin Vehicle-nek hívtak) kerekei, felfüggesztése és motorja a GM terméke volt.

Az első, ember vezette holdi jármű mindössze 7,6 kilométerre távolodott el a leszállás helyétől. Az új négykerekűvel sokkal nagyobb távolságok megtételét tervezi a NASA és egyéb kies vidékek mellett a Hold déli pólusához is el szeretnének jutni vele. Az új LTV viszont képes lesz emberi sofőr nélkül is mozogni, utánpótlást, technikai eszközöket szállítani az expedíció bázisai között.

Ez is érdekelhet:

Ezt a holdjárót küldi a NASA 2023-ban a Holdra vizet keresni A NASA véglegesítette, milyen legyen az új autonóm holdjárója és a gyártót is kiválasztotta a jármű legyártására.

Hörcsöglabdaszerű, gömb alakú robot készül a holdi barlangok kutatására A gömbforma nem elsősorban a jópofa mozgás miatt fontos, a dizájn a robot belsejében lévő műszerek és a mozgatóberendezés védelmét szolgálja.

A NASA bejelentette hogy egyenletesen eloszló vizet találtak a Holdon A NASA kerek egy hete tartja izgalomban az űrkutatás, a csillagászat és a tudomány rajongóit és szakembereit, valami igazán nagy horderejű felfedezést ígérve a Holdról. A kutatók előre bejelentett névsora alapján a találgatások és pletykák valamiféle Holdon található, frissen felfedezett vízkészletről szóltak. És valóban ez történt, csak úgy, ahogy senki sem várta.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
“Elképzelhetetlen” veszélyben a kereskedelmi repülőjáratok az egyre hevesebb GPS-támadások miatt
“Elképzelhetetlen” veszélyben a kereskedelmi repülőjáratok az egyre hevesebb GPS-támadások miatt
A kereskedelmi járatok a Közel-Kelet felett “elképzelhetetlen” fenyegetéssel szembesülnek újabban: a GPS-rendszert ért, eddig példátlan “spoofing” támadások miatt szeptember óta több tucat esetben hibásodtak meg a navigációs rendszerek. A helyzetet rontja, hogy egyelőre nem lehet pontosan tudni, ki áll a támadások mögött, és ezek elhárítására sincs jelenleg ötlet.
Felezi a járatidőt Stockholmban az első elektromos szárnyashajó
A világ első elektromos utasszállító szárnyashajója túljutott Svédországban a tesztelési fázison, és most kerül gyártásba, jövőre pedig át is veszi a stockholmi tömegközlekedési hálózat. A Candela P-12 az egyik útvonalon az 55 perces járatidőt 25 percre csökkenti.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.