Autógyártó és repülőgépgyártó épít együtt holdjárművet. A General Motors és a Lockheed Martin indított közös projektet egy új holdjáró megtervezésére és legyártására. A gép a NASA Artemis nevű holdi missziójának támogatásához készül. Pontos műszaki paraméterek, látványtervek még nincsenek a kocsiról, de egy image-videó és egy sejtelmes, szép grafika azért már elkészült:
Az amerikai űrügynökség a 2020-as évek közepén esedékes Artemis-küldetéssorozattal kapcsolatban kérte fel az amerikai járműipari nagyvállalatokat, hogy tervezzenek egy olyan eszközt a következő emberes Hold-expedícióhoz, amellyel minden korábbinál nagyobb területet járhatnak majd be az asztronauták. Jó amerikai szokás szerint adtak egy hárombetűs megnevezést is az új járműkategóriának: LTV, azaz Lunar Terrain Vehicle, a nálunk általában quadként emlegetett ATV-k, All Terrain Vehicle-k mintájára.
A NASA-missziókban már fél évszázada segédkező Lockheed Martin természetesen erre a kihívásra is jelentkezett. A számtalan katonai repülőgép és űreszköz gyártója a fejlesztéshez felkérte partnerül a General Motorst, amelynek jelenlegi legfontosabb fejlesztései az elektromos mobilitáshoz és az önvezető autókhoz kapcsolódnak. A GM bevonásának történelmi előzményei is vannak: az 1971-es Apollo 15 küldetés holdjárója, amelyet a Boeing szállított a NASA-nak, szintén az ő közreműködésükkel készül. Az első holdjáró (amit még egy másik hárombetűs rövidítéssel LRV-nek, Lunar Rovin Vehicle-nek hívtak) kerekei, felfüggesztése és motorja a GM terméke volt.
Az első, ember vezette holdi jármű mindössze 7,6 kilométerre távolodott el a leszállás helyétől. Az új négykerekűvel sokkal nagyobb távolságok megtételét tervezi a NASA és egyéb kies vidékek mellett a Hold déli pólusához is el szeretnének jutni vele. Az új LTV viszont képes lesz emberi sofőr nélkül is mozogni, utánpótlást, technikai eszközöket szállítani az expedíció bázisai között.