A Gépjárműmérnökök Társasága (Society of Automotive Engineers) hat kategóriát különböztet meg az önvezetés szempontjából, amelyben a nullás szint a vezetéssegítő rendszer nélküli, vagy legfeljebb automata fékrendszerrel ellátott autót jelenti, míg az ötös az olyan kocsit, amiből már a vezetéshez szükséges műszerek is hiányoznak, mint a kormány vagy a gázpedál. A hármas szintű önvezetésnél az autó önállóan tud gyorsítani és lassítani, valamint arra is képes, hogy kikerüljön egy autót vagy más objektumot, ha arra van szükség.
A Honda szóvivője az AFP-nek elmondta, hogy ez az első eset a világon, amikor egy autó engedélyt kapott a hármas szintű önvezető technológiára, ami
egyelőre kizárólag csak autópályán, torlódások esetén lesz használható.
Amikor a körülmények már nem teszik lehetővé az önvezető mód használatát, az autó jelzi a sofőrnek, hogy vegye át a kormányt.
Ahogy a TechXplore megjegyzi, maga a hármas szintű önvezetés nem olyan nagy újdonság, az Audi például már 2018-ban bejelentette, hogy az Audi A8L-t a Hondáéhoz hasonló forgalmidugó-asszisztenssel szereli fel, ám a szabályozás hiányosságai miatt végül letettek erről a tervükről. Hasonló, hármas szintű önvezető technológiája már van a Mercedesnek és a BMW-nek is, ők jövőre tervezik ezeknek a rendszereknek a bevezetését. Ma is vannak azonban olyan autók, amik már négyes szintű önvezetésnél tartanak, mint például a Waymo, a Crusie vagy a Yandex autói, ám ezek közül egyelőre csak a Waymo robottaxi-szolgáltatása érhető el a (szűkebb) nyilvánosság számára. Az Alphabet leányvállalata viszont egyelőre kizárólag taxiszolgáltatásban gondolkodik, bár a Google üzletpolitikáját ismerve nem lenne meglepő, ha a későbbiekben a drágán kifejlesztett technológiát bizonyos feltételek mellett felajánlanák más gyártóknak is.
Az egyetlen megvásárolható autó, ami a Hondáéhoz hasonló technológiával rendelkezik, a Tesla, akik éppen nemrég vezették be az autopilóta funkció mellett a "teljes önvezetés" névre hallgató szoftvercsomagot. Ennek segítségével a Teslák már képesek önállóan megállni és gázt adni, kanyarodni és kikerülni dolgokat, de az első tesztek alapján a rendszer egyelőre nem száz százalékosan megbízható. Ez persze a Hondától nem veszi el az elsőbbséget, hiszen a Tesla a hírek szerint nem kért, így nem is kapott engedélyt olyan autóra, ami már önmagát tudja vezetni, vagyis a szabályok szerint a sofőrnek mindig - még a dugóban ülve is - folyamatosan a kormányon kell tartania a kezét, és aktívan figyelni a forgalomra.