A Toyota egészen különleges kísérleti várost épít Japán ikonikus hegye, a Fudzsi mellett, ahol a cég alapítójának, Sakitchi Toyodának az elvei szerint próbálják megoldani a szolgáltatások és az infrastruktúra mindennapos üzemeltetését: a város nem csak a legújabb automatizált technológiai megoldásokkal lesz majd felszerelve, hanem azt a szempontot is prioritásként kezelik, hogy a lakók a lehető legboldogabb életét élhessék a gépesítésnek köszönhetően.
Ennek érdekében a robotok, az önvezető autók és az elektromos járművek megszokott részét alkotják majd Woven City mindennapjainak, és az olyan időrabló tevékenységek, mint például a boltbajárás sem okoznak többé senkinek problémát, mivel ezt is automatizált rendszer oldja meg. A város még most épül, így az első lakók, aki a Toyota dolgozói és családjaik közül kerülnek majd ki, még nem próbálhatták ki ezt a futurisztikus életmódot, de a folyamatos fejlesztések során egyre jobban körvonalazódik a leendő település képe.
A vállalat elnöke, Akio Toyoda, egy hidrogén alapú társadalmat vizionál, ahol a mindent működtető hidrogént fenntartható módszerekkel, tehát nap-, és szélenergia használatával állítják elő, így környezetbarát módon valósul meg a város robotizációja, illetve nem csak a városé, mivel a cég az itt tesztelt technológiát szerte a világon értékesíteni fogja. A legújabb tervek szerint a járművek, elektromos eszközök és házak energiaellátását olyan cserélhető és utántölthető hidrogéntartályokból oldják meg, amelyek kis méretük miatt könnyen szállíthatóak és bármire rá lehet csatlakoztatni őket.
A tartályok körülbelül öt kilósak lesznek és ezzel, a Toyota leírása szerint egy mikrohullámú sütő 3-4 óráig tartó működtetését tudják fedezni. A 3,3 kWh-ás hengerek mérete 40*17 centiméter és könnyedén a helyükre lehet pattintani őket az előre kialakított csatlakozási pontokon. A cég által kiadott illusztráció szerint a tartályok járművek (drónok, autók, motorok), házak és kisebb eszközök, mint például mobiltelefonok energiaellátását is biztosítják, mivel a fogyasztástól függően egyszerre több tartály behelyezésére is lehetőség lesz.
A berendezések kialakítása a jövőben még változhat, és a cég a minél nagyobb energiasűrűség megoldásán is dolgozik, később pedig, eredményes tesztek esetén, Woven City határain túl is értékesítik majd a hidrogéntartályokat.
"A projekt végső célja, hogy megvalósítsunk egy karbonsemleges társadalmat, ahol mindenki számára hozzáférhető a tiszta energia, először Japánban, majd az egész világon."
- írja a Toyota közleményében
(Fotó: Toyota)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR