Hidrogénnel működő kísérleti város épül Japánban

2021 / 05 / 15 / Bobák Zsófia
Hidrogénnel működő kísérleti város épül Japánban
Woven City kísérleti városában a gyártástól a szállításig mindent a hidrogén alapú technológiára alapoznak majd, bár emellett az elektromos járművek is helyet kaphatnak a közlekedésben.

A Toyota által épített kísérleti város, Woven City a Fuji hegy lábánál épül február óta, amikor is Akio Toyoda, a cég elnöke hivatalos, tradicionális japán stílusban megtartott ceremónián jelentette be a város megnyitását. Woven City a cég tesztelésre szolgáló laboratóriuma lesz, ahol a lakók a legújabb technológiai fejlesztéseket próbálhatják ki, így a Toyota képet kap róla, hogy ezek a termékek és szolgáltatások hogyan működnek a hétköznapokban és hogyan tudják még jobban optimalizálni őket a piacon való megjelenés előtt.

A lakosok egy teljesen automatizált környezetben élhetnek majd, ahol például a szemétszállítás, vagy a mosodába járás nem veszi el többé senki idejét, mivel ezek a tevékenységek, mint ahogy sok más otthoni feladat is, a robotok dolga lesz majd. A Toyota nem csak az autók, hanem a háztartási robotok fejlesztésében is elől jár, aminek oka az a japán trend is lehet, amely az idősödő népesség ellátását a gépek segítségével valósítja meg: a társrobotok és kiszolgáló robotok népszerűek a szigetországban, de láthatunk példát a telepresence megoldásokra is, amikor egy dolgozó egy gép távoli irányításával végzi a munkáját.

A kérdésre, hogy miért is van szükség humanoid robotokra és a cég vajon miért fejleszti a T-HR3 avatár humanoidját a Tomohisa Moridaira, a vállalat egyik kutatórészlegének vezetője 2019-ben egyszerű választ adott: mivel számítani lehet rá, hogy a jövőben egyre többet fognak az emberek robotokkal kooperációban dolgozni, ezért a legkönnyebb megoldás a hibák kiküszöbölésére, ha a gépeket ember formájúra tervezik, így azok sokkal egyszerűbben boldogulnak egy humán személyekre szabott környezetben. Valamint a telepresence gépeket is könnyebben tudja irányítani a kezelője, ha az úgy mozog, mint ő maga.

Woven City neve, Szőttes Város, a cég alapítójának, Sakitchi Toyodának első szabadalmaztatott invenciójára, a szövőgépre, és egyben a város sajátos kialakítású, egybefonódó utakból álló szerkezetére utal, és haladó szellemű okosváros lévén az elektromos közlekedésre fog épülni. Legalábbis ez volt az eredeti terv, de egy hétfői bejelentés szerint már nem csak a villamosárammal, hanem a hidrogénnel működő járművek is szerepet kapnak majd a mindennapokban, sőt, Akio Toyoda úgy nyilatkozott, hogy egy hidrogén-alapú társadalmat képzelnek el, ahol nem csak a különálló technológiák fejlesztése lesz lényeges, hanem mindezek együttes integrálása a gyártás, szállítás és használat körforgásában. Bár a cég több elektromos autót is készül piacra dobni, 2025-ig összesen 15 teljesen elektromos új modellt, de a hidrogén üzemanyagcellás járművek is szerepet kapnak majd a kínálatában, mint ahogy a hibrid verziók is.

A hidrogén alapú technológiát Woven Cityben az ENEOS fogja biztosítani, és már 2023-ra létrehozhatják az első töltőállomást a városban és a tervek szerint ezzel hozzájárulnak Japán erőfeszítéseihez, amellyel 2050-re a teljes karbonsemlegességet igyekezik elérni. Mivel az országban a fukusimai erőmű balesete óta az atomenergia helyzete ellentmondásos, egyfelől a lakosság már nem bízik benne annyira, hogy jó ötlet lenne erre alapozni az energiaellátást, a Statista felmérése szerint 2020-ban már csak a megkérdezettek 14,4%-a támogatta a nukleáris erőműveket, másfelől viszont a karbonsemlegességet nehezen lehetne megvalósítani az atomenergia használata nélkül, ezért egy újfajta energiaforrás segíthet a célok elérésében. Az ENEOS ezenkívül arra is ígéretet tett, hogy a hidrogén előállítását fenntartható módon oldják meg, vagyis zöld hidrogénnel látják majd el a várost.

(Fotó: BIG)

További cikkek a témában:

A Fudzsi mellett épülő sci-fi városban a lakókon tesztelik a legújabb technológiát Sok jövőbe illő okosváros épül szerte a világban, de Woven City kifejezetten élő laboratóriumnak készül, ahol a legújabb technológiai megoldásokat tesztelik az ott élőkön, majd világszerte értékesítik.
Fukusimában elkészült a világ legnagyobb hidrogéntermelő üzeme Igazán szimbolikus, hogy a kilenc éve a szökőár által lerombolt területen egy összedőlt atomerőmű mellett a jövő tiszta energiahordozójának gyártásával indul be újra az élet.
A világ első hidrogénautója és üzemanyagcellás traktorja már a Holdra szállás előtt elkészült Bár az üzemanyagcellás autózás ezekben az években kezdett igazán beindulni, a technológia már több mint fél évszázados.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.