Bár egyes gyártók már kísérleteznek olyan autókkal, amelyek teljes egészében napelemes hajtással működnek, az Ioniq 5-nél erről nincsen szó, azonban az extraként kérhető napelemes tető jelentősen megnövelheti a hatótávját: a Hyundai szerint ideális körülmények között évente akár kétezer kilométert is nyerhetünk vele.
A hatótáv az Ioniq esetében erősen változó, hiszen a gyártó szerint a kocsi a kisebb, 58 kilowattórás akkumulátorcsomaggal kereken kétszáz kilométert tud megtenni, a nagyobb, 72,6 kilowattórás akkumulátorpakkal viszont a hatótávja 500 kilométerre nő. Ez a hátsókerék-hajtású verzióra igaz, ha viszont valaki inkább a teljesítményt helyezi előtérbe, az kérheti az Ioniq 5-öt összkerékhajtással is, ami a nagyobb akkumulátorcsomag esetében 300 lóerős teljesítményt, 605 Nm nyomatékot, 185 km/h-s végsebességet és 5,2 másodperc alatti gyorsulást biztosít nulláról százra.
A töltéssel az Ioniq 5-nél nem sok probléma lesz, hiszen a napelemes tető mellett a kocsi egy eddig csak a drágább villanyautókban látott 800 voltos töltési technológiát kapott, amivel 350 wattos töltővel 10 százalékról 80 százalékra mindössze 18 perc alatt tölthetjük fel az akkumulátort. Hagyományos, 50 kilowattos töltővel ugyanez nagyjából egy órába telik. Az autó egy egészen egyedi funkciót is kapott, ami a telefonok fordított töltéséhez hasonlít, ugyanis amennyiben az akkumulátor töltöttsége 15% felett van, az Ioniq 5-tel más elektromos autókat is feltölthetünk. Igaz, ez tényleg csak vészhelyzetekre van, hiszen a fordított töltésnél mindössze 3,5 kilowattórával tölthetjük az akkumulátort.
Az autóból a hálózatba is tölthetünk vissza energiát, amivel az USA-ban, ahol az energiaárak dinamikusan változnak, akár pénzt is kereshet a kocsi tulajdonosa, ha akkor tölt fel energiát a rendszerbe, amikor éppen magasabbak az árak, és akkor tölti a kocsit, amikor éppen alacsonyabbak. Ezzel a módszerrel a napelemes tető is szépen-lassan visszahozhatja az árát.
A megjelenésében a Hyundai első autójáról, az 1974-ben bemutatott Ponyról mintázott Ioniq 5 a belső kialakításában is eléggé futurisztikus, hiszen a hagyományos műszerfal helyén két jókora, 12,25 colos kijelzőt találunk, amit egy heads-up displayjel is kiegészítettek. Utóbbi a sofőr elé, az autó szélvédőjére vetíti ki a fontosabb információkat, mint a sebesség vagy az útirány. A 300 centiméteres tengelytávolságnak köszönhetően a kocsi belülről meglehetősen tágas, az alapból sem kicsi, 530 literes csomagtartó pedig a hátsó ülések lehajtásával 1600 literesre bővíthető.
Arról egyelőre nincs hír, hogy az autó különböző változatai mennyibe fognak kerülni, de a Hyundai szerint az Ioniq 5 az USA-ban az év második felétől válik elérhetővé, bizonyos piacokon viszont már 2021 tavaszától kapható lesz. (Tom's Guide)
(Fotó: Hyundai)