Így hasznosul újra a villanyautók akkumulátora a Renault-nál

2021 / 03 / 18 / Rácz Tamás
Így hasznosul újra a villanyautók akkumulátora a Renault-nál
A használt elektromosautó-akkumulátorok anyagának zártláncú újrahasznosítására indult projekthez csatlakozik a Renault.

Egy autógyártó (Renault-csoport), egy erőforrás-gazdálkodással foglalkozó vállalt (Veolia) és egy tudományos eredmények ipari hasznosításával foglalkozó vállalat (Solvay) konzorciumot alapított a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására. Az eredetileg a Veolia és Solvay által 2020 szeptemberében indított együttműködést a frissen csatlakozó Renault elektromos gépjárművek akkumulátorainak terén szerzett szakértelmével egészíti ki.

2020-ban 10 millió körül alakult a futó elektromos gépjárművek száma, becslések szerint ez a mennyiség 2030-ra átlépheti a 100 milliós határt is, így az akkumulátorok bontása, a gyártásukhoz szükseges alapanyagok reciklálása stratégiai fontosságú kihívást jelent. A francia konzorcium célja a legfontosabb akkumulátor-alapanyagok, a kobalt, a nikkel és a lítium újrahasznosításához szükséges biztonságos és fenntartható ellátási lánc kiépítése. A vállalatok tervei szerint ezt a célt úgy érik el, hogy az értéklánc minden egyes szakaszában kiaknázzák szakértelmüket - az elektromos járművek elhasználódott akkumulátorainak begyűjtésétől kezdve, azok szétszereléséig, a fém kitermeléséig és a tisztításig. A konzorcium tagjai fejlesztik továbbá a már létező mechanikus és hidrometallurgiai akkumulátor-újrahasznosítási folyamatokat is.

A Solvay és a Veolia közös innovatív technológiája révén a korábban csak kohászati célokra alkalmas formában kinyert stratégiai fémeket kivonják és magas tisztaságú fémekké alakítják, amelyek így készen állnak arra, hogy új akkumulátorokban kerüljenek felhasználásra, ezáltal csökkentve a jövőbeni elektromos gépjárművek akkumulátor-előállításának környezeti lábnyomát.
A három vállalat együttműködése már gyakorlati fázisban jár: egy olyan kísérleti üzemet építenek Franciaországban, ami képes a használtakkumulátor-fémek kivonására és tisztítására.

További cikkek a témában:

Ez történik az elektromosautó-akkumulátorral, ha kiszolgálja az idejét Természetesen nem kerülnek csak úgy a kukába az értékes, hatalmas mennyiségű kőzet megmozgatásával és feldolgozásával nagy nehezen kinyert anyagok.

Tényleg olyan borzasztó a napelemek ökológiai lábnyoma? Ha már működik, nem szennyez a napelem, na de előtte és utána? Természetesen a gyártás és a feldolgozás az élettartam végén nem megy emisszió nélkül.

Németországban már fejlesztik az utat, ami menet közben tölti az elektromos kamionokat A jövő autópályái alatt indukciós tekercsek generálják az áramot, a jövő kamionsofőrjei pedig diplomás értelmiségiek lesznek és távmunkában dolgoznak.

 

 


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Egy autógyártó robotja önállóan liftezik és arcfelismerő technológiával cserkészi be azokat, akik kávét szeretnének inni
Egy autógyártó robotja önállóan liftezik és arcfelismerő technológiával cserkészi be azokat, akik kávét szeretnének inni
99,9%-os pontossággal azonosítja a robot azokat, akik a kávéjukra várnak.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.