Így hasznosul újra a villanyautók akkumulátora a Renault-nál
2021 / 03 / 18 / Rácz Tamás
Így hasznosul újra a villanyautók akkumulátora a Renault-nál
A használt elektromosautó-akkumulátorok anyagának zártláncú újrahasznosítására indult projekthez csatlakozik a Renault.

Egy autógyártó (Renault-csoport), egy erőforrás-gazdálkodással foglalkozó vállalt (Veolia) és egy tudományos eredmények ipari hasznosításával foglalkozó vállalat (Solvay) konzorciumot alapított a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására. Az eredetileg a Veolia és Solvay által 2020 szeptemberében indított együttműködést a frissen csatlakozó Renault elektromos gépjárművek akkumulátorainak terén szerzett szakértelmével egészíti ki.

2020-ban 10 millió körül alakult a futó elektromos gépjárművek száma, becslések szerint ez a mennyiség 2030-ra átlépheti a 100 milliós határt is, így az akkumulátorok bontása, a gyártásukhoz szükseges alapanyagok reciklálása stratégiai fontosságú kihívást jelent. A francia konzorcium célja a legfontosabb akkumulátor-alapanyagok, a kobalt, a nikkel és a lítium újrahasznosításához szükséges biztonságos és fenntartható ellátási lánc kiépítése. A vállalatok tervei szerint ezt a célt úgy érik el, hogy az értéklánc minden egyes szakaszában kiaknázzák szakértelmüket - az elektromos járművek elhasználódott akkumulátorainak begyűjtésétől kezdve, azok szétszereléséig, a fém kitermeléséig és a tisztításig. A konzorcium tagjai fejlesztik továbbá a már létező mechanikus és hidrometallurgiai akkumulátor-újrahasznosítási folyamatokat is.

A Solvay és a Veolia közös innovatív technológiája révén a korábban csak kohászati célokra alkalmas formában kinyert stratégiai fémeket kivonják és magas tisztaságú fémekké alakítják, amelyek így készen állnak arra, hogy új akkumulátorokban kerüljenek felhasználásra, ezáltal csökkentve a jövőbeni elektromos gépjárművek akkumulátor-előállításának környezeti lábnyomát.
A három vállalat együttműködése már gyakorlati fázisban jár: egy olyan kísérleti üzemet építenek Franciaországban, ami képes a használtakkumulátor-fémek kivonására és tisztítására.

További cikkek a témában:

Ez történik az elektromosautó-akkumulátorral, ha kiszolgálja az idejét Természetesen nem kerülnek csak úgy a kukába az értékes, hatalmas mennyiségű kőzet megmozgatásával és feldolgozásával nagy nehezen kinyert anyagok.

Tényleg olyan borzasztó a napelemek ökológiai lábnyoma? Ha már működik, nem szennyez a napelem, na de előtte és utána? Természetesen a gyártás és a feldolgozás az élettartam végén nem megy emisszió nélkül.

Németországban már fejlesztik az utat, ami menet közben tölti az elektromos kamionokat A jövő autópályái alatt indukciós tekercsek generálják az áramot, a jövő kamionsofőrjei pedig diplomás értelmiségiek lesznek és távmunkában dolgoznak.

 

 


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.