Az Adrien Lelièvre által kifejlesztett és szabadalmazott, Pi-Pop nevű jármű akkumulátor helyett szuperkondenzátorokat használ.
A szuperkondenzátorok az akkumulátoroktól eltérően nem vegyi anyagok formájában, hanem a statikus állapotban tárolják az elektromosságot, és mivel nincs átalakítás, gyorsabban tölthetőek és kisüthetőek, mint az akkumulátorok. A Pi-Pop kerékpár esetében ez azt jelenti, hogy a bicikli töltődik, amikor az ember pedáloz vagy fékez, sík terepen, lejtőn és fékezéskor az energia tárolódik, és a jármű a nehezebb műveletek támogatására használja, mint például az újraindulás vagy a hegymenet. Ezért lehetséges az is, hogy egy kört megtéve ugyanannyi energiával térjünk vissza a kiindulási pontra, mint amennyi akkor állt rendelkezésre, amikor elindultunk. Lelièvre becslése szerint a szuperkondenzátorok feltöltött állapotban képesek akár 50 méteres szintemelkedés esetén is hatékonyan hajtani a kerékpárt, ami az európai városok 80 százalékában bőven elegendő.
A szuperkondenzátor egyébként nem egy új találmány, az első darabokat az 1970-es években gyártották belőlük. Napjainkban leginkább fotovoltaikus rendszerekben (például napelemekben), digitális fényképezőgépekben és egyes hibrid vagy elektromos járművekben használják fel azok teljesítményének javítására.
A körülbelül 20 kilogramm súlyú Pi-Pop kerékpár gyártása során nem használnak ritkaföldfém anyagokat, mivel a szuperkondenzátorok szénből, vezető polimerből, alumíniumfóliából és cellulózból készülnek, vagyis csupa újrahasznosítható anyagból. A kétkerekű jármű másik előnye a normál e-biciklivel szemben, hogy nem kell várni a kerékpár feltöltésére sem. Lelièvre szerint a szuperkondenzátor élettartama 10-15 év, míg egy lítium akkumulátor körülbelül csupán 5-6 esztendőn át használható.
Jelenleg a Pi-Pop havonta 100 kerékpárt gyárt, a cég célja azonban, hogy 2024-ig havi ezer szuperkondenzátoros biciklit állítson elő. Ami a jármű árát illeti, a gyártó honlapja szerint a harmadik generációs Pi-Pop jelenleg 2450 euróba, átszámítva mintegy 936 ezer forintba kerül, ami az akkumulátoros elektromos kerékpárok árához képest egyáltalán nem tűnik drágának.
(Borítókép: Pi-Pop)