A Geometric Energy Corporation már 2018-ban bejelentkezett Elon Musk űrvállalkozásánál azzal az ötlettel, hogy reklámokat vigyenek a világűrbe, de akkor nem kaptak választ - írja a Business Insider. A két cég képviselői néhány évvel később végül tárgyalóasztalhoz ültek. Ennek köszönhetően a Space X Falcon 9 rakétája jövőre, a Hold felé vezető útján, magával visz egy potyautast: a CubeSat nevű szatellitet. A CubeSat egyik oldala pedig hirdetési felület lesz, amelyen a cég vezérigazgatója, Samuel Reid szerint reklámok, logók és műalkotások jelennek majd meg.
"Remélem, hogy az emberek nem pazarolják a pénzüket valami illetlenre, sértőre vagy bántóra"
- fogalmazott Reid. Azt nem tudni, hogy a tartalmakat hogyan szűrik majd, de az biztos, hogy fizetni rendkívül kacifántos módon kell. A hirdetőknek vagy alkotóknak tokeneket, azaz érméket kell megváltaniuk, természetesen kriptovaluták kifizetésével. De a GEC ahelyett, hogy egyszerűen szabott volna egy percenkénti vagy napi árat a felületnek, úgy döntött, hogy öt külön érmét is kifizettet képpontonként: egyet az X koordináta meghatározásáért, egyet az Y-ért, egyet a fényerőért, egyet a színért, egyet pedig az időért, amíg az adott képpont fölött rendelkezünk. Vagyis egy rendkívül alacsony felbontású, mondjuk 320 x 240 pontos ábráért háromszáznyolcvannégyezer érmét kell kicsengetni - hogy ez sok vagy kevés, azt majd eldönti az áruk.
A cég nem arra számít, hogy a rengeteg űrturista miatt fogja megérni a Föld körül keringve hirdetni: a YouTube-on és a Twitchen is közvetíteni fogják a műhold képét, pontosabban a műhold "szelfibotja" által rögzített videót. A GEC weboldalán az áll, hogy "átalakítják a civilizációt". Az biztos, hogy ez egy furcsa lépés a céljuk irányába.
(Borítókép: Greg Rakozy/Unsplash)