A SpaceX 2020 elején kezdte el tesztelni a Starship (avagy Csillaghajó) prototípusát, amit azzal a céllal építenek, hogy elvigye az emberiséget a Marsra. Az űrhajóval eddig csak kisebb "ugrásokat" hajtottak végre, aminek során legfeljebb tíz kilométeres magasságig emelkedett, ami nem is csoda, hiszen a prototípust csak 3 darab Raptor-hajtóművel szerelték fel.
A most elkészült első fokozatú gyorsítórakéta ezzel szemben 29 ilyen hajtóművel van felszerelve, ami lehetővé teszi, hogy a későbbi teszteken már Föld körüli pályára állítsák a Starshipet. Erre a SpaceX tervei szerint már a következő hónapokban sor kerülhet, attól függően, hogy mikor kapják meg rá az engedélyt a Szövetségi Légügyi Hatóságtól.
Super Heavy Booster moving to orbital launch mount pic.twitter.com/axaDnXNm84
— Elon Musk (@elonmusk) August 3, 2021
A Super Heavy Booster méretei valóban elképesztőek, a Boca Chica-i bázison felépített rakéta ugyanis 70 méter magas, a tetejére szerelt Csillaghajóval együtt pedig a magassága el fogja érni a 120 métert. Ezzel ez lesz minden idők legmagasabb űrrakétája: az Apollo-programban használt Saturn V-nél tíz, a NASA által épített SLS-nél pedig kilenc méterrel lesz magasabb.
A SpaceX az első tesztet az SN-20 nevű Starship-prototípussal és a Booster 4 névre keresztelt hordozórakétával fogja elvégezni, amiket a Space.com információi szerint még meg sem próbálnak visszahozni a Földre, a Super Heavy a Mexikói-öbölbe, az SN-20 pedig a Csendes-óceánba fog zuhanni, miután elérte a Föld körüli pályát. A cég a későbbiekben már azzal számol, hogy a Falcon-9-hez hasonlóan a Starship is többször felhasználható lesz, hogy ezt hogyan fogják megvalósítani, arról Elon Musk leírása alapján korábban egy nem hivatalos animáció is készült. A végleges Super Heavy egyébként három hajtóművel többel fog rendelkezni, mint a most felépített változat, valamint a prototípusokhoz képest a Starship hajtóműveinek a száma is megduplázódik, vagyis a Marsra (és Holdra) tartó űrhajókat már hat darab Raptor-hajtómű fogja hajtani.
(Fotó: Elon Musk/Twitter)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR