A BMW legfontosabb vetélytársa immár nem a többi német prémiummárka, hanem a Tesla. A cég két új, tisztán elektromos hajtású modelljével, az iX crossoverrel és az i4 szedánnal a már tavaly óta kapható elektromos Minivel, elektromos X3-mal és az immár nyolcéves i3 városi villanyautóval igazán komoly arzenált állít össze az idei évben.
A száz százalékos eladás-növelés az új modellekkel egyáltalán nem irreális cél. 2020-ban az előző évhez képest 32 százalékkal több részben vagy teljesen villamosított, vagyis akkumulátoros elektromos (BEV) vagy konnektorról is tölthető hibrid (PHEV) kocsit adott el, a kereslet pedig dinamikusan növekszik ezekre a modellekre. A plug-in hibridekkel együtt a márka összesen 50%-kal több villamosított autó eladására számít az idén, a tavalyi 193 ezer tisztán vagy részben elektromos BMW-hez képest. Persze még ez is nagyon messze van a Tesla tavalyi félmillió villanyautós eladási darabszámától.
A BMW teljes portfóliójában a gyártó tervei szerint a jelenlegi 13 helyett 2023-ra már 25 villamosított modell szerepel majd - ezek több mint fele lesz tisztán elektromos hajtású autó.