Kivezeti a magyar piacról az egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola

2021 / 09 / 17 / Perei Dóra
Kivezeti a magyar piacról az egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola
Kivonja a hazai piacról egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola HBC Magyarország. A jellemzően kávé- és egyéb melegital-automatákban használt poharakat teljes egészében újrahasznosítható papírpohárra cseréli a vállalat országszerte mintegy ezer melegital automatájában.  

Az átállás fokozatos, a cél, hogy 2022 első felére lezáruljon. A pohárcsere látványos és figyelemfelkeltő lesz, mivel a Coca-Cola HBC Magyarország („Az én kávém, a mi bolygónk” elnevezéssel) egyúttal grafikai pályázatot is hirdetett a MOME-val együttműködésben az egyetem hallgatói között. A cél, hogy az új papírpohár olyan külsőt kapjon, amely

támogatja a fogyasztói tudatosságot, felhívja a figyelmet a hulladék körforgásban tartásának fontosságára, így ösztönözve a papírpohár újrahasznosítására.

A Coca-Cola HBC Magyarország fenntarthatósági törekvéseivel összhangban fokozatosan kivezeti a piacról műanyagpoharait, melyeket jellemzően kávéautomatákban használ.

Lassacskán eltűnnek az egyszerhasználatos műanyagpoharak

A főként munkahelyi környezetben, oktatási intézményekben, nagyáruházak előtereiben, közlekedési csomópontokban és egészségügyi intézményekben jelenlévő automaták a tervek szerint 2022 első negyedévére kizárólag száz százalékban újrahasznosítható papírból készült pohárban adják majd az italokat a fogyasztóknak. A vállalat ezzel a lépéssel,

az éves szinten milliós nagyságrendben felhasznált poharak kiváltásával 25-30 tonnával kevesebb műanyagot használ fel.

Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője, a most induló „Az én kávém, a mi bolygónk” elnevezésű pályázat zsűritagja a projekt kapcsán beszélt arról, hogy felelős nagyvállalatként hisznek abban, hogy minden csomagolásnak van értéke és élete is az elsődleges felhasználást követően.

Az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően italcsomagolásaik száz százalékban újrahasznosíthatók,mivel a vállalatnál a fenntartható csomagolások minél szélesebb választékát vallják: ami közös, hogy minden csomagolásuk, így a melegital automatákban elérhető poharak esetében is fontos a visszagyűjtés és az újrahasznosítás.

Ahogy fogalmazott, körforgásos víziójukat nem tudják egyedül megvalósítani. A körforgásos gazdaság az együttműködésre épül, ahol a fogyasztókkal, döntéshozókkal, iparági és szakmai szervezetekkel közös célért dolgoznak.

"A körforgásos gazdaság megteremtése olyan többszereplős együttműködést igényel, amelyet mi is ösztönözni próbálunk. Aktív párbeszédre és együttműködésre törekszünk. Ennek a párbeszédnek lehet része a MOME-val közös pályázat, ami felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy nem mindegy, miből isszák a napi kávéjukat és hogy fontos, hogy a csomagolás a körforgás része maradjon” - magyarázza Nyilas Orsolya.

Az új, száz százalékban újrahasznosítható papírból készült poharak bevezetése nemcsak a fizikai környezet fenntarthatóságáért tesz, de a vizuális környezetünket is építi, mivel a pohár felülete egyben kommunikációs felület is.

Az átállás egy izgalmas, designpályázattal indul

A Coca-Cola HBC Magyarország a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet kérte fel együttműködésre a cél megvalósítása érdekében: a MOME hallgatóinak munkái közül kerül majd ki a papírpoharak dizájnja.

A pályázatra beérkezett pályaműveket Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője, Horváth Sándor, a Coca-Cola HBC Magyarország At Work vezetője, Vargha Balázs, a MOME Média Intézetének igazgatója és Matheidesz Réka, a MOME Pályázati Irodájának vezetője, valamint Gulyás Lídia, social media specialista, illusztrátor értékeli majd. A szakmai zsűri választja ki a tíz fős shortlistről a fődíjas és további helyezett alkotásokat. A pályázat összdíjazása

bruttó 1,6 millió forint, a nyertes pályázó országszerte ezer automatában láthatja majd viszont a nyertes terv megvalósulását.

„A MOME szívesen vesz részt olyan vállalati vagy márka együttműködésekben, amelyek előremutató innovációs céllal jönnek létre és a magas minőséget, kiválóságot, illetve valamilyen fontos értéket képviselnek. A MOME Média Intézete és a Tervezőgrafika szak szakmai irányítást, tanácsadást és egyetemi mozgósítást vállalt a projektben” – mondta Vargha Balázs a MOME Média Intézetének igazgatója, a zsűri tagja.

A Coca-Cola nem először mutatja meg, hogy fontosnak tartja csomagolásain keresztül az újrahasznosítás népszerűsítését. Idei Üres palack is érték kampányukban a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára hívták fel a figyelmet, illetve üdítőitalaik kupakjain és csomagolásán arra emlékeztetik a fogyasztókat, hogy a Coca-Cola termékek csomagolásai száz százalékban újrahasznosíthatóak, így minden palacknak helye van a körforgásos gazdaságban. Aki kíváncsi, ezen a linken még többet megtudhat a körforgásos gazdaságról, valamint a Coca-Cola Hulladékmentes Világ stratégiájáról.

(A fotók illusztrációk, forrásuk: Unsplash/Mahbod_Akhzami, Tamas_Pap)

További cikkek a témában:

Bejelentette első NFT aukcióját a Coca-Cola Úgy tűnik, hogy a vállalat felismerte, ideje beszállni a kriptobizniszbe, méghozzá egy NFT loot box aukcióval: a digitális cuccokat véletlenszerűen dobja majd ki a klasszikus kólaautomatára hasonlító loot box. Az aukció július 29-től augusztus 2-ig tart, licitálni az OpenSea-n keresztül kizárólag kriptovalutával, Ethereummal lehet.  

Mi már tesztelhettük a papírpalack prototípusát Megérkezett kis hazánkba a dán Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztésű papírpalackjának prototípusa, amelyet Európában elsőként a magyar fogyasztók tesztelhetnek. A cikkben minden fontos információt elárulunk.

Magyarországon mutatkozik be a Coca-Cola papírpalackjának a prototípusa A mostani prototípus csak az első lépés a teljesen papírból készült palack felé vezető úton, és Magyarországon próbálhatjuk ki először.


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.