Könnyű lesz az elektromos pickup-gyártók élete: csak be kell tenni a Magna tengelyét az alváz alá és kész is

2021 / 07 / 31 / Rácz Tamás
Könnyű lesz az elektromos pickup-gyártók élete: csak be kell tenni a Magna tengelyét az alváz alá és kész is
Hátsó- vagy összkerékhajtás, egy vagy két sebességfokozat, teljesítmény 120-tól 250 kW-ig: gyertek, pickup-gyártók, válasszatok villanyos hajtást tetszés szerint!

A Magna nevű amerikai autóipari beszállító komplett elektromos hajtásláncot készít pickupok és alvázas kisteherautók gyártóinak. Az eBeam nevű rendszer tulajdonképpen egy legókészlet, amelyből a hibrid vagy tisztán elektromos hajtású autók összes elektromos komponensét összeválogathatják a gyártók, az akkumulátort kivéve.

Az eBeam-csomagból kérhető villanymotor csak az egyik vagy mindkét tengelyre. Az összkerékhajtású rendszernél torque vectoring funkció is kérhető, vagyis a kerekekre adott eltérő mértékű nyomatékkal a villanymotorok kanyarban segíteni tudják az autó mozgását, befordulását, íven tartását. A hajtómű lehet egy- vagy kétfokozatú. A Magna készletéből 120 és 250 kW, 163 és 340 lóerő közötti teljesítmények nyerhetők ki, konstrukciótól függően.

A kompakt eBeam-rendszer teljes szabadságot ad a gyártóknak a kerékfelfüggesztést, az alváz szerkezetét vagy a fékeket illetően, így akár meglévő konstrukciók, létező típusok hibridesítése vagy teljes villamosítása egyszerűen megoldható.

Nem véletlen, hogy mindezt ebben a méretben egy amerikai cég állította össze elsőként. Az USA járműiparában illetve az amerikai piacra gyártó távol-keleti gyártók kínálatában hemzsegnek a klasszikus alvázas konstrukciók. A hatalmas, széles utakkal és hagyományosan nagy méretű kocsikkal rendelkező ország autóipari kultúrájában közel nem tudtak annyira elterjedni az önhordó karosszériás kisteherautók, kishaszonjárművek, pickupok, mint amennyire mi ezt itt Európában tapasztalhattuk.

“Komoly kihívás a pickupok villamosítása, hiszen ezektől a járművektől a tulajdonosaik nagy vontatási és terhelési kapacitást várnak el, ehhez szoktak hozzá. Mi viszont az eBeam-technológiával megoldottuk ezt a feladatot" - mondja Tom Rucker, a Magna Powertrain elnöke. "Tudjuk, hogy a tengelyek meghatározó szereppel bírnak egy pickup képességeit illetően és nagyon izgalmas feladat volt száz év után megvalósítani az első valóban komoly fejlesztést a merevtengely konstrukcióját illetően."

Ez is érdekelhet:

Az izraeli cég kerekes alvázaira bármilyen autót építhetnek a megrendelők A REE három méretben készít autógyártóknak extra lapos "motoros gördeszkát", egy olyan kerekes alvázat, amely tartalmazza a komplett hajtást, futóművet, kormányzást.

Miért nincsenek hatótávnövelő belsőégésű motoros villanyautók? Olyan logikus: ha lemerül az akku de nincs idő vagy lehetőség tölteni, bekapcsol egy kis benzinmotor és mehetünk tovább. A dolog valamiért mintha mégse működne.

Az elektromos autókat az akku kicserélésével lehet a leggyorsabban újratölteni és Kína mintha rájött volna erre Kínában terjedni kezdett az elektromos autók gyors akkucseréjének lehetősége, ami a hosszú utakon is versenyképessé teszi a villanyautózást a belsőégésű technikával.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.