A Magna nevű amerikai autóipari beszállító komplett elektromos hajtásláncot készít pickupok és alvázas kisteherautók gyártóinak. Az eBeam nevű rendszer tulajdonképpen egy legókészlet, amelyből a hibrid vagy tisztán elektromos hajtású autók összes elektromos komponensét összeválogathatják a gyártók, az akkumulátort kivéve.
Az eBeam-csomagból kérhető villanymotor csak az egyik vagy mindkét tengelyre. Az összkerékhajtású rendszernél torque vectoring funkció is kérhető, vagyis a kerekekre adott eltérő mértékű nyomatékkal a villanymotorok kanyarban segíteni tudják az autó mozgását, befordulását, íven tartását. A hajtómű lehet egy- vagy kétfokozatú. A Magna készletéből 120 és 250 kW, 163 és 340 lóerő közötti teljesítmények nyerhetők ki, konstrukciótól függően.
A kompakt eBeam-rendszer teljes szabadságot ad a gyártóknak a kerékfelfüggesztést, az alváz szerkezetét vagy a fékeket illetően, így akár meglévő konstrukciók, létező típusok hibridesítése vagy teljes villamosítása egyszerűen megoldható.
Nem véletlen, hogy mindezt ebben a méretben egy amerikai cég állította össze elsőként. Az USA járműiparában illetve az amerikai piacra gyártó távol-keleti gyártók kínálatában hemzsegnek a klasszikus alvázas konstrukciók. A hatalmas, széles utakkal és hagyományosan nagy méretű kocsikkal rendelkező ország autóipari kultúrájában közel nem tudtak annyira elterjedni az önhordó karosszériás kisteherautók, kishaszonjárművek, pickupok, mint amennyire mi ezt itt Európában tapasztalhattuk.
“Komoly kihívás a pickupok villamosítása, hiszen ezektől a járművektől a tulajdonosaik nagy vontatási és terhelési kapacitást várnak el, ehhez szoktak hozzá. Mi viszont az eBeam-technológiával megoldottuk ezt a feladatot" - mondja Tom Rucker, a Magna Powertrain elnöke. "Tudjuk, hogy a tengelyek meghatározó szereppel bírnak egy pickup képességeit illetően és nagyon izgalmas feladat volt száz év után megvalósítani az első valóban komoly fejlesztést a merevtengely konstrukcióját illetően."