Mindenekelőtt érdemes tudni, hogy jelen kísérlet folytatása egy januári, szintén ezt a jelenséget vizsgáló tanulmánynak, amelyet a Heart Rhythm szaklap tett közzé. A publikáció szerint az amerikai Henry Ford Kardiológiai Intézet kutatói rájöttek, hogy ha a MagSafe-ben lévő kémiai elemekből készült mágneseket egy tekercs köré helyezik, akkor leállíthatják a Medtronic pacemakerek működését. (A Medtronic az egyik legnagyobb, pacemaker-gyártással foglalkozó cég az USA-ban.)
A kutatók ezúttal az iPhone 12 Pro Max-szal kísérleteztek, méghozzá többféleképpen: első körben közvetlenül az alanyok bőrére (a pacemaker fölé) helyezték a telefont; a másodikban az önkéntesek már pólóban voltak, a telefon pedig a ruhán található zsebben; míg a harmadikban a kutatók a még kibontatlan szívritmusszabályzó-készülékek dobozára helyezték a telefontokat. Bár a tanulmány nem tekinthető reprezentatívnak, mivel csupán hárman vettek benne részt, illetve összesen tizennégy pacemakeren, köztük Medtronic, Abbott és Boston Scientific készülékeken végezték a vizsgálatokat, az eredmények mégis figyelemreméltóak:
amint az iPhone-t közelebb helyezték a szívritmus-szabályozóhoz, az hirtelen elkezdte a meghibásodás jeleit mutatni.
A kutatók tovább szeretnék vizsgálni az esetet, jelenleg ugyanis a helyzet az, hogy az Apple szerint az újgenerációs iPhone 12 nem jelent nagyobb veszélyt a pacemakerekre a régi típusú készülékeinél - vagy más okostelefonoknál - a mostani tanulmány nem ezt mutatja, korábban pedig már azt is bebizonyították, hogy például az iPhone 6 nem befolyásolta a szívritmusszabályzó készülékek működését.
Ahogy azt a Gizmodo is megírta, az Apple a januári kutatás eredményeire azonnal reagált, és kiadott egy hivatalos közleményt, amelyben a fejlesztők elismerték, hogy az új iPhone-ok mágneses és elektromágneses mezői valóban megzavarhatják a pacemakereket, sőt a defibrillátorokat is. A vállalat márciusban aztán ismét kiadott egy útmutatót, amiben kifejtette, hogy a szívproblémákkal küzdők mindig tartsák maguktól legalább öt centiméter távolságra a készüléket, töltés közben pedig legalább harminc centiméterre.
(Fotó: Unsplash/Onur_Binay)
}
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR