Nem kizárt, hogy a globális károsanyag-kibocsátás egy jelentős részéért felelős légiközlekedés zöldebbé tétele miatt is, de egyre inkább úgy tűnik, hogy kezdenek visszatérni a köztudatba a léghajók. Oldalunkon már többször is hírt adtunk különböző, friss léghajó-koncepciókról, legyen szó személy- vagy áruszállítási, esetleg katonai feladatra szánt járművekről, de terveztek már olyan léghajót is, mellyel akár a sztratoszférába is el lehetne jutni. A merész koncepcióiról híressé vált olasz designer, Pierpaolo Lazzarini és a nevével fémjelzett Lazzarini Studios koncepciója, az Air Yacht a léghajózás és a luxushajózás legjobb tulajdonságait igyekszik ötvözni egy kétéltű léghajó formájában.
A futurisztikus Air Yacht középen egy 80 méter hosszú és 10 méter széles üvegkabinból áll, melyet két 150 méteres, egyenként 200 000 köbméter sűrített héliumot tartalmazó léghajó fog közre. Az Air Yacht mozgatásáról összesen 8 darab elektromos hajtású, egymással ellentétesen forgó rotor gondoskodna. Ezek segítségével a léghajó nagyjából 111 km/óra csúcssebességre lenne képes, 48 órás működési idővel. A környezetbarát, zéró-emissziós működés és a hatótávolság megnövelésének érdekében a léghajó két oldalsó gondolájának tetejére napelemes borítást terveztek.
A léghajó a tervek szerint vízre is képes lenne leszállni. Ehhez a levegőnél könnyebb szerkezetű léghajót az elektromos rotorjaival nyomnák a víz felszínéhez, és ezzel egyidejűleg csökkentenék a hélium nyomását a repülőeszköz méhsejt-szerkezetű gáztartályaiban, miközben egy speciális ballaszt-rendszer stabilizálná a járművet a víz felszínén. A tervezők ígérete szerint az Air Yacht a víz felszínén 5 csomó, azaz nagyjából 9 km/óra sebességgel tudna haladni.
A futurisztikus léghajó terve leginkább a luxushajók felépítését követi: a középső, 360 fokban üvegborítású törzsben egy ebédlő, illetve egy társalgó, valamint a tulajdonosi kabin található. Ezen felül egy úszómedence, de még egy helikopterleszálló is helyet kapott a léghajó középső szekciójában. A két oldalsó gondola a héliumtartályokon kívül még 5-5 darab, fürdőszobával ellátott hálószobával is rendelkezne. A lebegő luxushajónak a fenti extrák fejében meg is kérnék az árát: az egyelőre még csak a tervezőasztalon létező luxusjárművet nagyjából 629 millió amerikai dollárért, azaz körülbelül 195 milliárd forintért vehetik majd meg a jövő milliárdosai.
(Fotó: Lazzarini Studios)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR