A BMW tulajdonában álló Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója, Torsten Müller-Ötvös jegyzi a bejelentést (egyébként a neve ellenére nem büszkélkedhet magyar származással, ez egy korábbi házasságából maradt meg), amely komoly fordulatot hoz a cég életében – egyrészt elkészült a legendás márka első, végleges (tehát nem prototípus) teljesen elektromos modellje, a „Spectre”, másrészt kiderült az is, hogy 2030-ra a gyártó teljesen megszabadulna a belsőégésű motorok használatától.
A Spectre-ről specifikációkat nem közöltek, egyelőre annyit tudni, hogy a tervek szerint 2023 utolsó negyedévében kerülhet forgalomba, és ez tehát már a végles autó, nem pedig egy prototípus. Sajnos a képeken sem láthatunk sokat, a fényviszonyok és a szavak eléggé kitakarják a részeleteket. A szöveg egyébként egy Charles Rollstól származós, ismert idézet (szabad fordításban: Törekedj mindenben a tökélyre! Fogd az elérhető legjobbat, és tedd jobbá! Ha pedig ilyen nincs, akkor hozd létre!), valamint egy nyilatkozat szintén tőle az elektromos autók jövőjéről (erről mindjárt részeletesebben is beszélünk):
„Strive for perfection in everything you do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it.”
A vezérigazgató kitért arra is, hogy a teljesen elektromos hajtással már kacérkodott a cég egy ideje, ennek lett eredménye a 2011-ben bemutatott 102EX, amely egy teljesen elektromos Phantom volt. Ezt követte a következő kísérleti projekt 2016-ban, a 103EX. A Spectre-re a piacra kerülés előtt még egy „hosszabb” próbamenet vár – a világ minden pontján mindenféle útviszony és egyéb, változatos kondíciók közt megejtett próbautak során a kocsik 2,5 millió kilométert fognak megtenni, amit átlagos használat mellett egy Rolls-Royce 400 év alatt járna be. A vezérigazgató hozzátette azt is, hogy megéri tehát sasolnunk jöttünkben-keltünkben, hátha kiszúrunk egy ilyen szépséget valahol.
A Spectre – ami tehát egy teljesen új név a Rolls-Royce családban – jelentőségét a vezérigazgató ahhoz hasonlította, mint amikor 1904-ben Charles Rolls és Sir Henry Royce először találkoztak, és elhatározták, hogy elkészítik a világ legjobb autóját. Ami akkor a belsőégésű motoros kocsik esetén jelentette az addig el sem képzelt luxust, azt jelenti a Spectre az EV-k számára. Torsten Müller-Ötvös kitért arra is, hogy 1900-ban Charles Rolls az egyik korai elektromos autó, a Columbia láttán úgy fogalmazott, hogy ez lenne az ideális gépkocsi, mivel tiszta és csendes, és nagyon hasznos lesz, ha kiépülnek a megfelelő töltőállomások. A Spectre tehát ezt a „proféciát” teljesíti be, és a vezérigazgató szerint az elektromos meghajtás voltaképp jobban illik a Rolls-Royce-hoz, mint bármely egyéb márkához, mivel csendes működés, de eszeveszett gyorsulás érhető el ezzel a technológiával. Spectre egyébként a 2017-ben, a Phantom kapcsán bemutatott, a márka saját alumínium architektúrájára épül.
Mint azt az IE megemlíti, nem a Rolls-Royce az első a híres és patinás autógyártók közül, amely elektromos modellt leplezett le mostanában: a General Motors például nemrég mutatta be azokat az elektromos motorokat, amelyek a Hummer EV-ket hajtják majd, míg a Mercedes-Benz a Rolls-Royce-hoz hasonlóan azt jelentette be korábban, hogy az évtized végére átáll kizárólag a teljesen elektromos járművek gyártására.
(Kép: Rolls-Royce)