Tavaly mutatta be az akkor még csak koncepció szintjén létező, Pantala Concept II járművét a kínai eVTOL-fejlesztő Pantuo Aviation. A cég most egy évvel később már meg is röptette az első prototípusát a gépnek, mely jelenleg még egy feleakkora demonstrátor, azonban a vállalatnál már elkezdtek dolgozni a teljes méretű tesztpéldány megépítésén is – számolt be róla az Interesting Engineering.
A Pantala Concept II kinézetében és működési elvét tekintve is nagyon hasonló a Lilium már fejlesztés alatt álló légitaxijára, azonban a Pantuo eVTOL-ja több és nagyobb rotorral rendelkezik, továbbá az egész rotorokkal felszerelt szárnyszerkezet képes elfordulni a vertikális módból a horizontális repülésre való váltáskor. A Pantala Concept II összesen 22 rotorral lesz szerelve, mely egy szárnyként is funkcionáló méretes gondolákban kapnak majd helyet. A tervezők szerint a gép 300 km/h sebesség elérésére lesz képes, továbbá 250 km hatótávolsággal fog rendelkezni. A 22 rotort forgató, szintén ugyanennyi elektromos motor táplálásáról lítium-ion akkumulátorok fognak gondoskodni.
A Pantuo Aviation az elmúlt egy évben felépítette a T1 névre hallgató, feleakkora méretű demonstrátorát, melynek segítségével tovább fogják vizsgálni a koncepció életképességét. A vállalat legkésőbb 2027-ig szeretné megszerezni az összes engedélyt a járművére, és még abban az évben elindítani a légitaxi-szolgáltatásukat. Ezzel némileg lemaradnak majd a Liliumhoz és a Volocopterhez képest, melyek 2024-re datálják hasonló terveik megvalósulását. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Pantuo Aviation teljesen kirekesztődne a piacról, ugyanis egyes becslések szerint az eVTOL-ok gyártása, és a légitaxi-szolgáltatások 2030-ra már egy 6,63 millliárd dolláros iparággá fognak fejlődni.
(Fotó: Pantuo Aviation)