Lezajlott az első gyorsulási verseny, amit repülő versenyautókkal rendeztek

2021 / 11 / 04 / Bobák Áron
Lezajlott az első gyorsulási verseny, amit repülő versenyautókkal rendeztek
Ha lassan is, de az Alauda Aeronautics nagyszabású koncepciója a "légi Forma-1-ről" kezd végleges formát ölteni.

Az ausztrál vállalat idén év elején mutatta be az Airspeeder Mk3-at, aminek a következő változatával a terveik szerint jövőre már éles versenyeket is rendeznének. Ezeken a versenyeken a repülő versenyautókat már a pilótafülkében ülő pilóták vezetnék, természetesen számos biztonsági óvintézkedés mellett. Az Alauda ennek érdekében az Acronisszal is együttműködik, akik egy olyan Lidar-rendszert fejlesztenek az Airspeederhez, ami megakadályozza, hogy a gépek a levegőben összeütközzenek egymással.

A gyorsulási versenyen rajthoz álló Airspeedereket most még távirányítással irányították, és csupán egy egyenes pályán kellett végigmenniük a dél-ausztráliai sivatagban, de az így is kiderült, hogy a drónszerű járművek az elvárásoknak megfelelően működnek. A harmadik generációs Airspeeder a gyári adatok szerint mindössze száz kilogrammot nyom, és a 96 kW-os motorjával 2,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, miközben a végsebessége a 200 km/h körül mozog. A cég az erről kiadott sajtóközleményben úgy fogalmaz, hogy a versenysorozatnak hasonló szerepet szánnak az eVTOL-ok fejlődésében, mint amilyet a Forma-1 töltött be a korai években, mert ahogy mondják "semmi sem pörgeti fel úgy a technológiai fejlődést, mint egy versenysorozat".

A légitaxik piaca minden jel szerint az Alauda terveitől függetlenül is komoly robbanás előtt áll, hiszen a Lilium, a Volocopter, az Airbus mellett ma már számtalan más cég is foglalkozik néhány személy szállítására alkalmas eVTOL-ok fejlesztésével, amelyek az előrejelzések szerint már az évtized közepére megkezdhetik az utasok szállítását. A helikoptereknél jóval halkabb, környezetkímélőbb és kisebb multikopterek a várakozások szerint egy egészen új formáját honosíthatják meg a városi közlekedésnek, a későbbiekben pedig akár a távolsági buszok, vonatok helyett is alternatívát jelenthetnek.

(Borítókép: Airspeeder)

További cikkek a témában:

Bemutatták a repülő versenyautót, ami az idén induló "légi Forma-1-ben" fog rajthoz állni Az ausztál Alauda Racing évek óta fejleszti az Airspeeder névre keresztelt drónt, amivel a céljuk, hogy egy Forma-1-hez hasonló versenysorozatot hozzanak létre - a levegőben.

Levegőbe emelkedett a repülő versenyautó Az Alauda Racing egyfajta "légi Forma-1-ként" képzeli el az Airspeederrel rendezett versenyeket, igaz, az első verziót még távirányítással fogják irányítani a pilóták.

A légitaxik hamarosan beköltöznek a garázsunkba Az elmúlt napokban két olyan ígéretes koncepció is napvilágot látott, amelyek már a közeljövőben elhozhatják a nem csak bérelhető, de birtokolható légitaxik korszakát.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.