Lezajlott az első gyorsulási verseny, amit repülő versenyautókkal rendeztek

2021 / 11 / 04 / Bobák Áron
Lezajlott az első gyorsulási verseny, amit repülő versenyautókkal rendeztek
Ha lassan is, de az Alauda Aeronautics nagyszabású koncepciója a "légi Forma-1-ről" kezd végleges formát ölteni.

Az ausztrál vállalat idén év elején mutatta be az Airspeeder Mk3-at, aminek a következő változatával a terveik szerint jövőre már éles versenyeket is rendeznének. Ezeken a versenyeken a repülő versenyautókat már a pilótafülkében ülő pilóták vezetnék, természetesen számos biztonsági óvintézkedés mellett. Az Alauda ennek érdekében az Acronisszal is együttműködik, akik egy olyan Lidar-rendszert fejlesztenek az Airspeederhez, ami megakadályozza, hogy a gépek a levegőben összeütközzenek egymással.

A gyorsulási versenyen rajthoz álló Airspeedereket most még távirányítással irányították, és csupán egy egyenes pályán kellett végigmenniük a dél-ausztráliai sivatagban, de az így is kiderült, hogy a drónszerű járművek az elvárásoknak megfelelően működnek. A harmadik generációs Airspeeder a gyári adatok szerint mindössze száz kilogrammot nyom, és a 96 kW-os motorjával 2,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, miközben a végsebessége a 200 km/h körül mozog. A cég az erről kiadott sajtóközleményben úgy fogalmaz, hogy a versenysorozatnak hasonló szerepet szánnak az eVTOL-ok fejlődésében, mint amilyet a Forma-1 töltött be a korai években, mert ahogy mondják "semmi sem pörgeti fel úgy a technológiai fejlődést, mint egy versenysorozat".

A légitaxik piaca minden jel szerint az Alauda terveitől függetlenül is komoly robbanás előtt áll, hiszen a Lilium, a Volocopter, az Airbus mellett ma már számtalan más cég is foglalkozik néhány személy szállítására alkalmas eVTOL-ok fejlesztésével, amelyek az előrejelzések szerint már az évtized közepére megkezdhetik az utasok szállítását. A helikoptereknél jóval halkabb, környezetkímélőbb és kisebb multikopterek a várakozások szerint egy egészen új formáját honosíthatják meg a városi közlekedésnek, a későbbiekben pedig akár a távolsági buszok, vonatok helyett is alternatívát jelenthetnek.

(Borítókép: Airspeeder)

További cikkek a témában:

Bemutatták a repülő versenyautót, ami az idén induló "légi Forma-1-ben" fog rajthoz állni Az ausztál Alauda Racing évek óta fejleszti az Airspeeder névre keresztelt drónt, amivel a céljuk, hogy egy Forma-1-hez hasonló versenysorozatot hozzanak létre - a levegőben.

Levegőbe emelkedett a repülő versenyautó Az Alauda Racing egyfajta "légi Forma-1-ként" képzeli el az Airspeederrel rendezett versenyeket, igaz, az első verziót még távirányítással fogják irányítani a pilóták.

A légitaxik hamarosan beköltöznek a garázsunkba Az elmúlt napokban két olyan ígéretes koncepció is napvilágot látott, amelyek már a közeljövőben elhozhatják a nem csak bérelhető, de birtokolható légitaxik korszakát.


Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
A PV5 első verzióját már tesztelik, várhatóan 2025-ben jelenik meg.
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.