Az ausztrál vállalat idén év elején mutatta be az Airspeeder Mk3-at, aminek a következő változatával a terveik szerint jövőre már éles versenyeket is rendeznének. Ezeken a versenyeken a repülő versenyautókat már a pilótafülkében ülő pilóták vezetnék, természetesen számos biztonsági óvintézkedés mellett. Az Alauda ennek érdekében az Acronisszal is együttműködik, akik egy olyan Lidar-rendszert fejlesztenek az Airspeederhez, ami megakadályozza, hogy a gépek a levegőben összeütközzenek egymással.
A gyorsulási versenyen rajthoz álló Airspeedereket most még távirányítással irányították, és csupán egy egyenes pályán kellett végigmenniük a dél-ausztráliai sivatagban, de az így is kiderült, hogy a drónszerű járművek az elvárásoknak megfelelően működnek. A harmadik generációs Airspeeder a gyári adatok szerint mindössze száz kilogrammot nyom, és a 96 kW-os motorjával 2,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, miközben a végsebessége a 200 km/h körül mozog. A cég az erről kiadott sajtóközleményben úgy fogalmaz, hogy a versenysorozatnak hasonló szerepet szánnak az eVTOL-ok fejlődésében, mint amilyet a Forma-1 töltött be a korai években, mert ahogy mondják "semmi sem pörgeti fel úgy a technológiai fejlődést, mint egy versenysorozat".
A légitaxik piaca minden jel szerint az Alauda terveitől függetlenül is komoly robbanás előtt áll, hiszen a Lilium, a Volocopter, az Airbus mellett ma már számtalan más cég is foglalkozik néhány személy szállítására alkalmas eVTOL-ok fejlesztésével, amelyek az előrejelzések szerint már az évtized közepére megkezdhetik az utasok szállítását. A helikoptereknél jóval halkabb, környezetkímélőbb és kisebb multikopterek a várakozások szerint egy egészen új formáját honosíthatják meg a városi közlekedésnek, a későbbiekben pedig akár a távolsági buszok, vonatok helyett is alternatívát jelenthetnek.
(Borítókép: Airspeeder)