A japán Softbank Robotics által kifejlesztett Pepper robot a Budai Magánorvosi Rendelőben állt szolgálatba, ahol az előszűrést végzi el a rendelőbe érkező betegeken. A robot öt egyszerű kérdést tesz fel a pácienseknek, mint hogy van-e lázuk vagy köhögnek-e, ez alapján pedig eldönti, hogy fennáll-e a koronavírus-fertőzés veszélye. Ha az ember mind az öt kérdésre nemmel válaszol, a robot továbbirányítja a recepcióhoz, ha viszont felmerül a fertőzés gyanúja, akkor a protokollnak megfelelően megkér, hogy vegyük fel a kapcsolatot a háziorvosunkkal.
Dr. Pácz Alexandra, az intézmény orvosigazgatója elmondta, hogy a robot nem csak biztonságosabbá teszi a munkavégzést a rendelőben, de a dolgozóknak is nagy könnyebbség, hogy a Pepper végzi el az egyszerű, ismétlődő munkafolyamatot. Az igazgató szerint a tapasztalataik eddig pozitívak, a páciensek is szívesen együttműködnek a robottal, így elképzelhető, hogy a Peppert a járványidőszak után is alkalmazni fogják.
A 2014-ben kifejlesztett robotot eddig is számtalan területen alkalmazták külföldön, többek között recepciókon, bankokban, egészségügyi és oktatási intézményekben. A Pepper számos kamerával, szenzorral, érintésérzékelővel és hanglokátorral, valamint egy 10,1 colos érintőképernyővel van ellátva,a így képes reagálni a környezetére, a gépi tanulás segítségével pedig váratlan helyzetek megoldására is alkalmas. A robotot Magyarországra a Netlife Robotics hozta be 2018-ban, akik önálló szoftvert és saját szövegértőt fejlesztettek a Pepperhez, ami így magyarul is képes tökéletesen kommunikálni az emberekkel.
(Fotó: Netlife Robotics)